Metallica - Master Of Puppets

Metallica - Master Of Puppets - tracklist alba, hodnocen?, recenze

1986

Tracklist:

1. Battery 5:12
(Hetfield / Ulrich)
2. Master of Puppets 8:36
(Hetfield / Ulrich / Burton / Hammett)
3. The Thing That Should Not Be 6:37
(Hetfield / Ulrich / Hammett)
4. Welcome Home (Sanitarium) 6:27
(Hetfield / Ulrich / Hammett)
5. Disposable Heroes 8:16
(Hetfield / Ulrich / Hammett)
6. Leper Messiah 5:40
(Hetfield / Ulrich)
7. Orion 8:28
(Hetfield / Ulrich / Burton)
8. Damage Inc. 5:29
(Hetfield / Ulrich / Burton / Hammett)


Obsazení:

James Hetfield: lead vocals, rhythm guitar
Kirk Hammett: lead guitar
Cliff Burton: bass guitar, backing vocals
Lars Ulrich: drums

 
28.06.2016 EasyRocker
5 stars

Když jsem začínal vstřebávat různé metalové styly, pamatuji se, že legendární Metallica nebyla ani zdaleka mezi prvními kapelami, do kterých jsem se dostal. Až tak 2-3 roky po svých kovových počátcích jsem získal dvě první alba - jako první ...and Justice for All a hned za ním tento opus magnum kovové hudby. K oběma mám od té doby až intimní vztah.

Akustický malebný úvod Battery už je tak charakteristicky zapsán v análech hudby, že to snad ani nemá smysl popisovat. Vzedme se melodická stěna a pak už následuje thrashové tornádo, tohle je nepochybně jeden z postulátů žánru. Zničující duo kytar se prodírá vpřed a Ulrich to žene tím svým nezaměnitelným bum-čvacht stylem. Protože se ale kapela nezadržitelně posunula skladatelsky, je tu prostor pro atmosférickou melodickou vsuvku, ze které startuje Hammettovo drsné sólo. Maniakálně odsekávané kytary se silou parních lokomotiv, to je notorieta v podobě titulní skladby s neodolatelným Hetfieldovým přednesem o mistru a loutkách, které si vodí na provázkách. I tahle pecka se dodnes řeže, láme a křičí na koncertech a všudypřítomná drtivá energie dává jasnou odpověď na to, proč. Tahle skladba s velkým S by vlastně byla jen úderkou, nebýt času 3.30 a zlomu do melodické, progresívním rockem 60. a 70. let načichlé nálady, kde se stavbou a konstrukcí pomohl mistrný basák Cliff Burton. Tak tu máme místo skromného kostelíka skutečnou katedrálu thrashe s progovým cítěním a nádherně stavěnými sóly Kirka Hammetta. Tak jako neradostné téma i skladba sama projde několika změnami nálad až do závěrečného očistce. Goticky temné basové tóny a neskutečný nástup natlakovaných kovových kytarových monster ve středním tempu, to je další můj osobní skvost, The Thing That Should Not Be. V jeho těžkém, apokalyptickém vyznění, spojeným s parádním textem, se jakoby střetával prastarý dehtový válec Black Sabbath s nejlepšími přednostmi téhle skvadry smrti. Skutečně precizně pulzující kladivo, vysloveně si hrající místo zběsilé rychlosti s těžkotonážní brutalitou. Do toho parádně drtivě frázující Hetfield, "chemické" kytary v závěru, a výsledek odhadnete sami. Jemné údery akustik a basy - už geniální začátek Welcome Home (Sanitarium) dává tušit neradostné téma téhle polobalady, člověka izolovaného od okolí v ústavu pro choromyslné. Hetfieldův hlas drží děsivé napětí, než se akustiky převalí v metalickou těžkost. Kirk Hammett tady kouzlí opravdu křehká, melancholická sóla, to na konci patří k jeho vrcholným, atmosféra odevzdanosti, beznaděje neustále hudebně zápasí s agresí a vzdorem. Hudebně vybudovat takovéhle změny nálad do jednoho dramatického celku žádalo odvahu, které ale pánové i producent měli na léta dopředu. Klobouček dolů! Z depresí nás ale rychle vytáhne thrashový rychlopal Disposable Heroes - hned od prvních tónů se na sebe vrství jed a síru plivající strunná monstra a Kirkovo jen tu a tam naznačí nějakou tu melodii. Jinak je nálada těžká, neradostná, drtící rytmika Burtona a Ulricha posílá neustále kupředu kytarové expresy. Drtí to a láme vaz a Hetfield má tu a tam co dělat, aby to svým štěkotem ufrázoval. Poctivý osmiminutový thrashový kulomet. Mocné stěny sekaných kytar s Ulrichovou dělostřelbou uvozují působivě další stylový monument, Leper Messiah, Hetfield vypouští slova do prostoru neodolatelně a přechod do melodicky klenutého, přesto ale thrashově energického refrénu je parádní. Tahle věc zase nepracuje s nějakou ultrarychlostí, ale vypouští běsy o to působivěji. Po rychlostním zlomu nechybí typické Kirkovo melodické sólo, na to už měla "metla" dávno copyright. Elastické basové tóny plující nezadržitelně prostorem, chemicky zkreslený zvuk a Ulrichův přechod do melodického dvojzápřahu, to je nepochybně jeden z největších metalových skvostů všech časů, Orion. Osm a půl minuty trvající instrumentální epos s jasným rukopisem Burtona v dokonale vymyšlených mezihrách a opětovnému přechodu do kytarového laufu ani žádná slova nepotřebuje. Tohle proráží samotný strop toho, co mohl žánr v roce 1986 vůbec nabídnout. Prolnutí progresivně cítícího volnomyšlenkáře Burtona s opatrnickým Ulrichem tady dopadlo k duševní i hudební potěše celé metalové obce, která trvá právem až dodnes. Vše o drtivé kovové podoby s Kirkovým mrazícím sólem až po psychedelická zákoutí. A aby byl konec stylový, nekompromisní, je tu klasika Damage Inc. - není potřeba nic dalšího, název vypovídá sám za sebe. Po krátkém intru jsme zavaleni zběsilými nájezdy všech a všeho, přesto se tu našel v té změti kovového šrotu prostor pro působivou melodickou vsuvku. Pokud ale tohle přežijete, poškozeni budete nenávratně.

Jasná pětihvězdová záležitost, hodinka, která mě dodnes vždycky strhujícím způsobem nařeže zadnici, ale i pohladí na duši. Krystalický zvuk apokalypsy, rozpracovaný kapelou a Flemmingem Rasmussenem už na přechozí desce, je dotažen k extrémní dokonalosti a okamžitě rozpoznatelný. Ničivá kovová dokonalost všech podob a tváří. Jen bych podotkl, že už tady, ne až někdy za dekádu, odsoudili někteří styloví ortodoxáci kapelu za přílišný příklon k melodiím.
reagovat

horyna @ 28.06.2016 13:56:54
Snad nejdůležitější nahrávka pro žánr jako takový, jedna z prvních pěti desek, které jsem jako hudební nedochůdče a totální začátečník slyšel a která mě také jak se patří obrovsky strhla na svou stranu. Dnes už na mne příliš kovové a některé opakující se plochy trochu nudí, přesto ve vzpomínkách silně hypnotizující. Klasika je to ale obrovská.

Martin H @ 28.06.2016 14:24:54
Album Master Of Puppets je mistrovské dílo, ke kterému se střídavě vracím, i když trash metal u mě nikdy nebyl v popředí zájmu. Tady ale cítím, že se jedná o něco víc než pouhý výplach mozku. Instrumentálka Orion je geniální. Dík za bezvadné čtení.

Snake @ 28.06.2016 17:48:50
Majstrštyk. Thrash metalová bible, na kterou přísahali miliony fanoušků po celém světě, mou maličkost nevyjímaje. Fláky "Masters Of Puppets", "Battery", "Damage Inc." a především Orion už z mé hlavy jen tak něco - nebo někdo - nedostane. Možná strýček Alzheimer...

Recenze mě navnadila natolik, že jsem dneska celé odpoledne poslouchal thrash metalové rádio. Skvělá a energická muzika. Přímo energetická bomba :)

EasyRocker @ 28.06.2016 18:09:46
Snake: doufám, že tahle nákaza se ještě rozšíří :-)

b.wolf @ 28.06.2016 20:51:17
Zcela zásadní fošna metalové odnože, absolutní thrashová klasika. Dodnes thrash poslouchám, teď zrovna fošny neskutečných koček, co si říkají Nervosa (všem thrasherům vřele doporučuji), ovšem Master je jenom jeden. Největší pecka pro mě je Sanitarium a Orion, o úvodní Battery nemluvě. Jednoznačně 5/5.

24.05.2013 Bruno69
0 stars

Tak toto album je opravdu špatné. Mám rád metal. Třeba kapely jako Rammstein, Green Day, nebo Linkin Park mě provázely celé mé dětství. Od Metallicy znám jenom song Nothing Else Matters, který mě kdysi velice zaujal. Potom mi kámoš řekl, že prý existuje nějaký Master of Puppets… Album bylo pro mě však obrovským zklamáním. Jeho největší slabinou je podle mě málo balad. Za celé album nezazní ani jeden hit, který by se mohl dostat do rádia. Všechny písně zní stejně. Kapela do toho jenom mlátí a vubec neumí hrát. Infantilní texty o drogách a násilí. Špatný mix. Zkrátka vyčítat by se toho dalo opravdu hodně.
Budu hodnotit jednotlivé skladby.

BATTERY
Ze začátku vypadá slibně. Vybrnkávání ve stylu One Direction. Ale potom do toho začnou mlátit a už se to nedá poslouchat.

MASTER OF PUPPETS
Druhý song zní uplně steně jako první. Zpěvák něco mumlá a neni mu rozumět. Občas zařve Master! Master! Píseň je nudná.

THE THINGS THAT SHOULD NOT BE
Už podruhé to vypadá, že konečně zazní nějaká balada, ale místo toho, tam zase začnou řvát. Nejspíše jde o komerční tah.

WELCOME HOME (SANITARIUM)
Asi nejlepší píseň na albu. Ale hrozně mi vadí, jak na něm Metallica vykrádá Nickleback.

DISPOSABLE HEROES
Zní uplně stejně jako zbytek desky.

LEPER MESSIAH
Po poslechu tohoto songu jsem album chtěl hodit do koše, ale pak jsem si řekl, že mu dám ještě naději. A počkám jestli nepříde konečně něco melodického.

ORION
Nejhorší píseň alba. Vubec se tu nezpívá!!! To kapela zapomněla napsat text? Takového přehmatu, by se žádná spořádaná mainstreamová kapela již dnes dopustit nemohla.

DAMAGE INC
Na začátku svým doubstepem kapela kopíruje Skrillexe. I přesto je to dobrá píseň až do chvíle, než začnou hrát na kytary.

No prostě shrnuto a podtrženo album ode mě získává 0* příště raději zůstanu u Nothing Else Matters. ;-)

reagovat

Kristýna @ 24.05.2013 17:53:16
Podobné vtipkování je sice fajn, ale je také dobré si uvědomit, že zdejší recenzenti většinou nejsou profesionálové (tedy až na Petra Gratiase, kterého jsi se zřejmě snažil napodobit), a tak není na místě si z nich utahovat.

Jako oživení dobré, tak pro zasmátí. Jednou to ale bohatě stačilo... :-)

alienshore @ 24.05.2013 17:54:37
priznám sa nie som nejaký extra veľký fanúšik Metallici, ale zaujala ma veta že Metallica vykráda Nickelback ..... Nickelback vydali svoj prvý album v roku 1996 a Master Of Puppets je zase z roku 1986, dúfam teda že v tomto zmeníš svoj názor :-) ..., že sa ti album nepáči v pohode beriem ale ani jedna hviezda ??? :-))) ... a myslím si že Orion je skvelá skladba, jedna z naj na tomto albume

zdenek2512 @ 24.05.2013 18:19:21
Bruno69: nepochopil jsem proc pises o necem co se ti nelibi. Green Day to je takovej neo punk a Linking Park toho taky nemaji moc spolecneho. Akorat to ze hrajou na kytary. Tahle deska od Metallicy patri k jejich nejlepsim. Jak napsala Kristinka jako zert dobry.

Slavo plny souhlas s Orionem, pro me je to nejlepsi skladba od Metallicy.

longjohn @ 24.05.2013 18:22:48
Uff uff! Jako hodně špatný vtip by se to ještě dalo snad přijmout, ale protože tohle nejsou stránky Srandokaps či Trnky-Brnky, nezbývá než konstatovat, že blbost je věčná. Recenze (potažmo recenzent) by zasloužila (zasloužil) vymazat. Howgh!

PaloM @ 24.05.2013 18:26:11
Bruno: nechcem ťa uraziť, ani odradiť, no nezačal si tunajšie účinkovanie práve najšťastnejšie.
Tvoje pocity sú v poriadku, nemusí sa ti Metallica páčiť.
Tvoj text je skôr irónia alebo provokácia. Veta za vetou, samé perly :-) Nechce sa mi veriť, žeby si o skupine nič nevedel. Nie je to ani vtipné, skôr mi je trápne, koľko sa ti podarilo nahromadiť faktických chýb a nezmyslov. Pri písaní textu si zabudol, že album vyšiel pred 27 rokmi, nevšimol si si časové relácie v porovnávaní s inými skupinami, atď. atď.
Prepáč, toto je seriózne fórum. Kľudne píš o muzike, ale over si najskôr fakty. Inak sa zbytočne zosmiešniš. Želám ti rýchle zorientovanie v priestore a čase :-)

Mohyla @ 24.05.2013 18:32:50
Ibaže by to nebol Bruno, ale nechvalne známy mimozemšťan, alebo jeho klon, že?

PaloM @ 24.05.2013 18:45:38
Mohyla: úroveň by extraterestriálnemu pôvodu odpovedala...

urzug @ 24.05.2013 18:52:47
Mám rád metal, třeba kapely jako Rammstein, Green Day, nebo Linkin Park… :D
Nic proti, ale…

Kristýna @ 24.05.2013 19:05:04
Ale no tak, chlapci, vždyť toto je jasná nadsázka. :-)

adam @ 24.05.2013 19:19:31
Výborná recenzia. Mám však pocit že neprekonateľná a preto by asi mohla ostať aj jediným príspevkom súdruha z inej hviezdy.

miguel7 @ 24.05.2013 19:32:11
Asi si jdu pustit radio Bonton, ujíždím na něm stejně jako Bruno.. A večer nám tam dávají jen samé ploužáky a balady...

Michálek @ 24.05.2013 20:00:14
Docela jsem se pobavil...

Cossack @ 24.05.2013 20:20:26
Tento „vtip” postrádá sebemenší špetku humoru, čímž se stává naprosto trapným „výšplechtem”.
Naštěstí nula tohoto „nešikovného šaška” zasloužených 5 hvězd jednoho z klenotů rockové hudby neovlivní.

Jardo @ 24.05.2013 20:21:56
PaloM: s tým zorientovaním v čase a priestore si zabil :-) 100 bodov! Trefa do čierneho.

b.wolf @ 24.05.2013 21:18:34
Tak to neberu ani jako vtip:( naopak podle mnohých je Black album klasická mediální mrdka, která z Metallicy nemá téměř nic a je to vyložené komerční nahrávka. Master of puppets je vedle Ride the lightning skutečně mistrovský kousek a takové šupy jako Master of puppets nebo Welcome Home hned tak někdo nemá (a srovnávat je s tou hrůzou, zvanou když už tak Nickelback, to mně teda vtipné nepřijde vůbec). A závěrem: označit jako metalové skupiny postpunkové GreenDay nebo ten děs Linkin Park, tak to je hodně hustý.

tykeww @ 24.05.2013 23:31:33
Na recenzi se dá napsat jen jedno: OMG.

hejkal @ 25.05.2013 08:20:55
Krmíte trolov? Mňa by vôbec neprekvapilo,keby dnešná mládež považovala za metal Green Day, Rammstein, Linkin Park a skutočnú metalovú hudbu by nezvládala. Dokonca mi to príde absolútne logické a zodpovedajúce dobe za posledných 20 rokov. :)

OHNOTHIMAGEN @ 25.05.2013 09:17:05
Erik vcelku uhodil hřebíček na hlavičku.

Dám zde k lepšímu dva zážitky z prodejny CD v malém severočeském městě. Stalo se začátkem roku 2001.

1.
Přišli dva puberťáci a přišli se pozeptat na poslední počin Marilyna Mansona, tuším, že to byl "Holy Wood" nebo tak nějak se to jmenovalo. Cédéčko jsme skladem měli, nicméně hoši si je nakonec nekoupili. Místo toho začali vychvalovat, jaký je Manson originál, že se v hudebním průmyslu zatím nikdo takový, kdo by měl takovouhle "prezentaci", nevyskytl. Tak jsem vyskočil dva metry do vzduchu a zeptal se jich, jestli jim něco říkají jména Alice Cooper, Iggy Pop, ba nakonec i KISS a Bowie.
Neznali ani jednoho z nich.

2.
Pouštěl jsem z repráčků pro potěchu po ulici jdoucích lidí McCartneyovo album "Flaming Pie", a do obchodu vešly dvě holčiny věku cca šestnáct, sedmnáct let. "Dobrej! To zní pěkně, to, co hrajete! To je něco novýho od Oasis?"
Málem jsem s nimi vysklil dveře :-)

merhaut @ 25.05.2013 09:47:22
A takhle to mám s 99% novinek napříč žánry – pro mě samý recykláty:-)

hejkal @ 25.05.2013 10:28:53
merhaut - tomu rozumiem, ale v princípe mi neprekážajú racykláty, pokiaľ kapela hrá od srdca. Problém skôr vidím v tom, že drvivá väčšina z nich (o ich fanúšikoch nevraviac), je presvedčená, že je novátorská, avantgardná a neviem, čo ešte, pričom nič také sa nekoná.

Brano @ 25.05.2013 10:44:46
Všetko tu už bolo a v hudbe to platí dvojnásobne.Opakuje sa to rovnako,ako aj história.

merhaut @ 25.05.2013 11:34:48
Eriku, přesně takhle to mám i já. Recykláty mně z principu nevadí, pokud jsou kvalitní, ty mediální a marketingové řeči o novátorství ano. Fanoušky většinou omlouvá nezkušenost.

PaloM @ 25.05.2013 12:10:13
Pre mňa je rozhodujúce u neoprogu, či sa skupina inšpiruje, a v hudbe cítiť "iba" vplyvy, alebo ide o klon.
Typický prípad je Wobbler. Prvé dva albumy sú výborné (inšpirácia Yes), tretí nanič (klon Yes).
Prípad recyklácie je starý stáročia. Napr. J.S.Bach (prerábal vlastné koncerty a vkladal do kantát, prerábal inštrumentálne koncerty iných na organové svoje diela a pod.) českí skladatelia Stamic, Benda.

zdenek2512 @ 25.05.2013 13:48:47
Nejsem metalista , ale treba od Metallicy se mi nektere desky libi. Nevidim zadnou souvislost mezi Metallicou a nejakymi recyklaty. Samozrejme byla ovlivnena treba Deep Purple nebo Larsovymi oblibenci Diamond Head. Ovsem vytvorila si svuj vlastni osobity styl. Myslim, ze i nyni se najdou originalni kapely namatkou Pikapika Teart, Rational Diet, Yugen, Unit Wail atd.

Cossack @ 25.05.2013 18:14:56
Je úžasné, jak jedna (s prominutím) z prdele recenze, dokáže rozpoutat debatu, která potažmo s recenzovaným albem absolutně nesouvisí. :-D
(I když, ano, já v Metallice slyším silně recyklovaného např. J. S. Bacha – a to myslím vážně! A jsem tomu rád.)

zdenek2512 @ 25.05.2013 18:19:09
Cossack: ale ten Bach je tam od Deep Purple a můžeš pokračovat do pravěku, protože každý byl ovlivněn tím před ním. Bach, Mozart a další ve své době tvořili pop music pro tehdejší veřejnost.

alienshore @ 25.05.2013 18:43:18
Mozart bol v podstate rocková hviezda tej doby, davy po ňom šaleli a ženy obzvlášť :-) ....

Cossack @ 25.05.2013 18:48:56
Zdenál a Alien, souhlas… Ale zase jsme kus pryč od METLY, stejně tak od jejího alba "Master Of Puppets".

zdenek2512 @ 25.05.2013 19:23:13
Cossack: ta polemika o recyklatech a vlivech nema co delat pod reckou . Nic to nemeni na tom, ze album je jedno z nej v HM. To co napsal Bruno je naprostej blabol od cloveka, ktery o rockove hudbe nema ani poneti :-)

Bedivoj @ 25.05.2013 23:06:53
To jenom Kristýna poznala, že jde o vtip? :-) Navíc myslím povedený. Opravdu pěkná parodie. Dobře, Bruno! Jen ten mrkající smajlík nakonec to trochu kazí.

zdenek2512 @ 26.05.2013 05:26:46
merhaut: kazda kapela umelec byl nekym ovlivnen. Melo by se posuzovat to jak napsal Palo zda se jedna o vliv nebo klon. Nejzarnejsi priklad Kingdom Come s Lenny Wolfem klon Led Zepp. I tebou jmenovane kapely byly nekym ovlivnene. I bluesmani vychazi z africke lidove hudby a ta na vznikla taky na zaklade neceho co bylo pred tim. Je osm zakladnich tonu coz je zaklad vseho. Nechci se s Tebou ucitat o blbosti zakladni meritko je to jestli se to tomu kteremu posluchaci libi.

merhaut @ 26.05.2013 10:41:36
K recyklátům:
1. Metallica je v tom nevinně, jen se užilo její vlákno
2. Jde o poměr mezi původním a nepůvodním. Jinými slovy, takřka u každé dnešní novinky najdu konkrétní vzorové kapely, zkuste něco podobného vysledovat u opravdových dobových progresivistů Genesis, Yes, King Crimson, Gentle Giant... i ti tehdejší jinde inspirovaní přinášeli do svém muziky spoustu nového, viz Led Zeppelin, Uriah Heep, Deep Purple...
3. Blues bych do toho vůbec netahal, to je u rocku základní ingredience, něco jako maso v kuchyni, kde není blues není ani rock.

Je to téma, které se nedá spláchnout pár větami na jedné hromadě.

Mayak @ 26.05.2013 11:05:31
k "recyklátom ":

...všetko je nekonečne subjektívne ...aj ja som si okolo svojej tridsiatky "vytvoril" Klapzubovu jedenástku" z desiatich najzásadnejších britských súborov (Yes, Genesis, K.Crimson, P.Floyd,, E.L.P., Camel, J.Tull, U.K., VDGG, G.Giant)a Rush, ako výnimku z nebritskej scény, ktoré zásadne otriasli svetom sofistikovaného ROCKU (osobitná kapitola sú PILIERE hard rocku L.Zeppelin, D.Purple, U.Heep a B.Sabbath)a všetko ostatné zo 70. rokov môžme považovať "iba" za variácie na tieto kapely a istým spôsobom aj klony...
To, čo tu celkom správne vyťahujú zo zabudnutia Petr Gratias, Erik Hejkala vlastne aj iným a ešte zásadnejším spôsobom Jardo Merhaut má svoj obrovský zmysel ...ale tiež by som nekonečne dlho polemizoval o úplnej originalite a ne-recyklácii mnohých glorifikovaných kapiel a projektov ...
Vidím zmysel takých kapiel, ako je len pre ilustráciu dnešný italský The WATCH za podstatne zásadnejší, ako mnoho starších, glorifikovaných kapiel ....hrajú aj svoje, jasne Genesis - ovplyvnené tracky..ale zahrajú úplne verne a presne aj čokoľvek z Gabielovskej éry Genesis naživo, stačí zavieť oči a ste v ranných 70. rokoch ...kto nevidel aspoň jeden ich koncert ...nemá vlastne právo zhadzovať to, čomu tu ...hlúpo, alebo pošetilo ... vraví klon ... ...

merhaut @ 26.05.2013 11:21:33
Subjektivní jsou pocity z hudby, recyklát nerecyklát. Analýza příčin a následků musí být objektivní.

Mayak @ 26.05.2013 11:30:19
"Analýza příčin a následků musí být objektivní ..."
...až na to, že všetko, čo stvoril človek je nakoniec LEN a LEN subjektívne, žiadna objektivita na tejto planéte a už vôbec nie v podaní človeka ...NEEXISTUJE ...
Povedané slovami klasika FZ: "Písať o hudbe, je ako tancovať o architektúre.." Aj zmysluplnosť Tvojej celkovej obrovskej práce na poli hudby sa týmto dá spochybniť, Jardo :-) ... pokora je základ nášho bytia ...

merhaut @ 26.05.2013 11:51:08
Co je u hudby subjektivní, a co objektivní, celkem srozumitelně ukazuje například Art Rock Book. Tady to nemá smysl dál rozebírat.

Mayak @ 26.05.2013 11:57:52
Jardo M.: ...všetko, úplne všetko je subjektívne, čo stvoril človek, nevynímajúc Art Rock Book, aj to je len uhol pohľadu, aj keď o niečo kvalitnejší...ale zase len subjektívny...ano, nemá to tu takto zmysel riešiť...ale ani tie najsofistikovanejšie a najpresvedčivejšie knihy a diela netreba brať ako dogmu a smrteľne vážne :-)))

merhaut @ 26.05.2013 12:12:17
Co je kupříkladu na faktu, že každý hudební tón má frekvenci subjektivního? Nebo na roku vydání alba, či jiné chronologii? Nebo na rodokmenu kapely? Nebo na prodeji neprodeji, počtu koncertů, návštěvníků? Atakdále atakdále. Opakuju a končím: vnímání hudby je ryze subjektivní, jakkoliv je subjekt (člověk) ovlivněný i mírou svých objektivně získaných znalostí, věkem, zkušenostmi, čímkoliv. Spousta věcí souvisejících s hudbou má ale charakter objektivně doložitelných skutečností, faktů, atakdále.
Doporučuju k přečtení i knihu Hudební akustika profesora Syrového, kde je spousta objektivně a vědecky doložených faktů, podaných přívětivě i pro laiky, nejenom muzikology. Ona i taková subjektivně vnímaná konsonance a disonance tónů má své objektivní vysvětlení:-)

Zde Howgh.

alienshore @ 26.05.2013 12:18:01
napadá ma istá paralela s rodičmi a deťmi .... deti si berú za vzor svojich rodičov, preberajú občas ich správanie, životné hodnoty a dokonca aj záľuby, to isté podľa mňa platí aj v hudbe pretože je to tiež o ľuďoch .... Genesis, King Crimson, Gentle Giant, Led Zeppelin, Deep Purple a mnoho iných sú jasný zakladatelia-otcovia týchto žánrov, k čomu by bol vlastne dobrý ich odkaz ak by nemali pokračovateľov v podobe svojich obdivovateľov-následovníkov ..., mne by to pripadalo minimálne divné keby sa k nim nikto nehlásil v podobe nejakej tej inšpirácie, myslím že takmer každý z nás tu má v zbierke nejaký ten klon alebo recyklát a občas sa možno aj stane že si ten klon niekedy tak obľúbite že rotuje častejšie v prehrávači ako originál ... , je to trochu dehonestujúce znižovať tvrdú prácu v štúdiu alebo pri skladaní dotyčných skladieb takých kapiel ktoré ctia odkaz rockových dinosaurov a tešia tisíce fanúšikov po celom svete, ktorí si s obľubou kupujú ich CD a chodia na ich koncerty .... keby nebolo tých klonov tak mám pocit žeby nebolo ani o čom písať a tiež polemizovať :-) ...

merhaut @ 26.05.2013 12:40:19
Já taky rád a blaženě poslouchám spoustu nepůvodních interpretů. Opakuju podesáté, míra originality nemá s požitkem z muziky nic společného, každý to máme – naštěstí – jinak.

Na druhou stranu, když píšu recenzi, tak tenhle – většinou snadno objektivně doložitelný – fakt (míru originality, inspirační zdroje, atd.) zpravidla zmíním a relativizovaně (povedlo nepovedlo) zahrnu do hodnocení – už jen proto, aby fanoušci pro příště věděli, že se zeměkoule nezačala točit s první deskou jejich milců:-) Vědomí souvislostí není nikdy na škodu.

PaloM @ 26.05.2013 13:48:15
Téma novoprogresívnej rockovej hudby bola mnohokrát na Progboarde diskutovaná. Nie som odborník, aby som tu zachádzal do detailov. Vnímanie hudby je predovšetkým o subjektívnych pocitoch.
Čo ale musím pochváliť bez toho, žeby som si potreboval u niekoho vylepšovať skóre, tak to je Merhautov spôsob diskusie. Za tie roky, čo sa tu prezentuje, sa vypracoval na tolerantného a u mňa určito rešpektovaného odborníka. Aby vyjadril a presadil svoj názor, nepotrebuje odstreľovať, zosmiešňovať a ponižovať. To si cením najviac.
Navyše, v tejto konkrétnej diskusii sú mi jeho názory blízke.

alienshore @ 26.05.2013 14:04:47
myslím si, že novoprogresívna hudba bude o takých 10-20 rokov považovaná za klasiku prog-rocku a pričom sa budú na ňu odkazovať ďalšie vznikajúce skupiny, toto je podľa mňa neustály kolobeh zdokonaľovania, preto ja osobne nerozdeľujem hudbu na starú a novú, hudba je hudba či už takého dátumu alebo onakého, kvalita vie na seba upozorniť aj sama a práve to treba oceniť ....

17.02.2010 Jaromiros
5 stars

Nejkrásnější dílo Metallicy, rychlé hutné, překypující hudební invencí a originální hudbou, která v úvodní vybrnkávačce Battery chytne za vlasy a pustí je až po nějakých pětačtyřiceti minutách co doduní poslední tón
skvělého, energií oplývajícího Damage Inc.
Tento sound mi ke kapele sedí neskutečně dobře a když se řekne Metallica, vybaví se mi, právě zvuk tohoto alba.
První deska kterou jsem od nich slyšel, a po několikerém
přehrání jsem usoudil, že je geniální. Pravda, usuzuji tak dodnes a to už dobrých pár desetiletí.:-)

reagovat

Jaromiros @ 17.02.2010 00:55:46
Edit: "úvodní"

PaloM @ 17.02.2010 11:43:34
"chytne za vlasy"... a keď mám plešinu, za čo ma chytí ? :-)) Samozrejme, je to vynikajúcí album. Mne sa o trochu viac páči Ride the Lightning. Ale v podstate prvých 5 štúdioviek si cením na rovnako - aj čierny album.

20.05.2009 b.wolf
5 stars

Ejhle-thrashmetalový klenot vysokého lesku. Jo, to byla bomba, když jsem poprvé položil vinyl pod jehlu a zazněla úvodní vybrnkávačka Battery. Naprostý šok! O dalších nemluvě, zvláště Master of puppets a moje vůbec nejoblíbenější skladba od Metly Welcome Home (Sanitarium). Popravdě, nikdy jsem thrash moc nemusel a nemusím a od Černého alba, které všichni kolem nevím proč, žrali (dvě balady - zbytek pop metalová vata) Metallicu neposlouchám; výjimkou je tahle placka. V roce 1986 pro mě zjevení, stejně jako o rok později první placka Helloween. Zkrátka učebnice thrash metalu, těžko napodobitelná, natož překonatelná.
reagovat

@ 21.05.2009 01:09:56
První placka Halloween vyšla o rok dřív, ne později. BTW, pop metal nemusí být vata a Black Album imho není pop metal. :-) I když je otázka, co je vlastně pop metal, že. Pro někoho třeba ti Halloween.

martin @ 21.05.2009 06:57:38
první deska Helloween - Walls of Jericho vyšla v roce 1985 !

b.wolf @ 21.05.2009 08:42:56
To vím, že Walls vyšlo v roce 85 - jenže ne u nás! Já jsem se k němu dostal až v roce 87; to bylo za komárů, ne jako dnes, když vyjde placka, tak ji mám druhý den doma:)

b.wolf @ 21.05.2009 08:44:00
To vím, že Walls vyšlo v roce 85 - jenže ne u nás! Já jsem se k němu dostal až v roce 87; to bylo za komárů, ne jako dnes, když vyjde placka, tak ji mám druhý den doma:)
... btw, smečka se jmenuje Helloween...

martin @ 21.05.2009 08:50:52
i za komunistů se dalo bez časové prodlevy sehnat co právě vyšlo

Zdeněk @ 21.05.2009 09:19:03
ad Martin/ asi máš špatnou paměť

Apache @ 21.05.2009 09:44:52
Nebyl jsem žádný kouzelník, ale Walls Of Jericho od Helloween jsem měl (tak jako ostatně kdekdo) nahrané už v roce 1985. Ve stejném roce jsem si obaly minialba Helloween (to byla jejich opravdu první "placka") a LP Walls Of Jericho volně prohlížel na ostravské burze a recenze na ně louskal v Metal Hammeru. :-) Takže bych řekl, že martin tak úplně špatnou paměť nemá.

Apache @ 21.05.2009 09:53:49
b.wolf: A jasně, jmenují se Helloween, ne Halloween. Nevím, proč jsem se opakovaně přepsal. Možná jsem byl už trochu unavený. :-) Věř, že (tak jak píšu v předchozím postu) znám tu kapelu už pomalu čtvrt století a mám pro ni i docela slabost.

martin @ 21.05.2009 10:01:46
já myslím že nemám ,na burzách se desky at už na vinylu nebo mc bez problému sehnat daly ,záleželo na tom jek moc se chtěl k hudbě člověk dostat

Apache @ 21.05.2009 10:10:00
martin: No, třeba co se týče tehdy mimořádně populárního německého metalu, tak se člověk nemusel ani nějak moc snažit. U nás ve třídě kolovaly kazety Accept, Helloween nebo Grave Digger jak na běžícím pásu. :-)

martin @ 21.05.2009 10:13:44
Apache : tento způsob jsem tam ani nepsal ,to byli občas x kopie které se nedali snad ani poslouchat ,proto mně právě zarazilo že se někdo dostal k prvnímu lp Hellowen až po dvou letech

b.wolf @ 21.05.2009 23:11:39
2 martin: zapomněl jsem podotknout, že v té době jsem byl v zeleném, takže možnosti byly velmi omezené.

b.wolf @ 21.05.2009 23:16:05
Btw, Helloween beru jako super bandu do odchodu Kaie. Chameleon je naprostá trága, o plackách s Derisem nemluvě. Skončil jsem u Pink Bubbles Go Ape - dál sjíždím radši GammaRay.

Jaromiros @ 21.05.2009 23:22:19
Taky přihodím.U nás ve městě cca 5000 lidí byly poze dvě desky Master of puppets! Sehnat tehdy Kill em al, téměř nadlický výkon. To bylo v roce 1987 a letěli brněnští Root!

martin @ 22.05.2009 07:56:41
b.wolf : na vojně se určitě sehnat nedala ,to je jiná ,Helloween poslouchám i s Derisem ale Gamma Ray mám radši .

Detail hodnocení alba (hodnoceno x)

5 hv?zdi?ek - hodnoceno 11x
Marry, guns n roses, b.wolf, Cossack, Jarouš, EasyRocker, Ginsberg, Abaddon, PaloM
5 hv?zdi?ek - hodnoceno 4x
Satanista, zdenek2512, Mohyla, kaktus
5 hv?zdi?ek - hodnoceno 0x

5 hv?zdi?ek - hodnoceno 0x

5 hv?zdi?ek - hodnoceno 0x

5 hv?zdi?ek - hodnoceno 2x
Bruno69, Petrlik

Přihlášení

uživatelské jméno

heslo

Auto-login
» nový uživatel

Progboard Radio

» Pustit radio
» Progboard TV

Diskografie Metallica


copyright Progboard 2005 | created by www.potentus.com and Poki | hosting sponzoruje GMMedia.cz | RSS kanál RSS kanál

Pravidla pro užívání webu Progboard.com naleznete zde.

Přidej na Seznam optimalizace PageRank.cz ?esk? toplist SuperLink Add to Google

Google Pagerank - www.progboard.comGoogle Pagerank S-Rank - www.progboard.comS-Rank JyxoRank - www.progboard.comJyxoRank

Ikonky

Rock Shock Hudba 2000