Harrison, George - All things must pass

Harrison, George - All things must pass - tracklist alba, hodnocen?, recenze

1970

Tracklist:

I'd have you anytime (2:59)
My sweet lord (4:41)
Wah-wah (5:39)
Isn't it a pity (version one) (7:10)
What is life (4:20)
If not for you (3:33)
Behind that locked door (3:08)
Let it down (4:58)
Run of the mill (2:53)

Beware of darkness (3:49)
Apple scruffs (3:08)
Ballad of sir Frankie Crisp (Let it roll) (3:54)
Awaiting on you all (2:50)
All things must pass (3:46)
I dig love (4:59)
Art of dying (3:40)
Isn't a pity (version two) (4:47)
Hear me Lord (5:47)

Out of the blue (11:17)
It's Johnny's birthday (0:50)
Plug me in (3:23)
I remember jeep (8:08)
Thanks for the pepperoni (5:33)

27.11.1970 Apple STCH-639
Nahráno: květen - srpen 1970


Obsazení:

Personnel :
Guitar :
George
Dave Mason
Drums and percussion :
Ringo
Jim Gordon
Alan White
Bass Guitar :
Klaus Voorman
Carl Radle
Keyboards :
Gary Wright
Bobby Whitlock
Billy Preston
Gary Brooker
Pedal Steel Guitar :
Pete Drake
Tenor Saxophone :
Bobby Keys
Trumpet :
Jim Price
Rhythm Guitars and percussion :
Badfinger
Tea, sympathy, and tambourine :
Mal Evans

Produced by George Harrison and Phil Spector
Engineered by Ken Scott and Phil McDonald, and
featured orchestral arrangements by John Barham.
As well as singing all lead vocals, George multi-tracked his own voice to create all the backing vocals, comicly naming the resultant "choir" on the album as "The George O'Hara-Smith Singers".

 
16.11.2017 jiří schwarz
5 stars

Já mám zlatou čtyřku ex-beatlesáckých alb. První dvě Johnova, Paulův Ram, a tuhle věc od George, lehce v závěsu pak Paulův Band On the Run. Zatímco 3 ostatní alba z té čtyřky jsou samé perly od začátku do konce, u tohoto recenzovaného trojalba to tak, dle mého soudu, není. Vedle hitovek (My Sweet Lord, What Is Life) sice nabízí řadu dalších silných, byť ne hitových 5* písní (provedení Dylanovy If Not For You, Beware Of Darkness, Ballad Of Frankie Crisp), ale i řadu méně výrazných věcí, jakkoli ne špatných, tak 4*.

Ale proč toto 3LP miluju, a čím zcela George vybočil z obecně písňové beatlesácké tvorby, jsou závěrečné instrumentální nářezy z 3. LP, s vydatnou pomocí špičkových muzikantů té doby, Claptonův vliv je zde rozpoznatelný. Vždycky se těším na ten moment, až se k nim po značné době proposlouchám. Prolínání 2 (i více) sólovek neskutečné. Thanks for the Pepperoni [Original Jam] je naprosto špičkově udělaný rock’n’roll, jeden z největších fláků tohoto žánru. Pozoruhodná je při tom absence indických vlivů, a také sevřenost skladeb. Byť jde o improvizační jamíky, žádný z nich neulítne do jakéhokoli exhibičního sólování, jak je u podobných jamů té doby běžné. Ačkoli mám v zásadě rád Georgeův hlas, vůbec mi nevadí, že zde není jakýkoli vokální part.

Jen poznámka k 2CD 30th Anniversary Edition z r. 2000: bonusy považuju za nevyvedené, zvlášť pro ty, kteří již mají 3LP naposlouchané z dřívějška. Mění se tím pořadí stop, jelikož obě CD mají na závěr bonusy. Tak pak máte alternativní (horší) demo verzi Beware Of Darkness na CD1, zatímco původní verzi na CD2. Bonusy nic nepřidávají, spíš ubírají. Předělávka My Sweet Lord z r. 2000 se mi zdá až tragická ve srovnání s originálem, naprosto zbytečná.

reagovat

john l @ 16.11.2017 09:26:02
Nejlepší Georgeova deska.

Martin H @ 16.11.2017 18:16:47
Jiří, s radostí jsem si přečetl tvoji recenzi na mou oblíbenou desku. Také mám edici z roku 2000. Máš pravdu, ty bonusy tam jsou vyloženě rušivé, o nové verzi My Sweet Lord nemluvě. Ale znáš strategii většiny vydavatelství. Když uż to cd máme, tak tam toho naflákáme co nejvíc, však on si to posluchač už nějak přebere.

jiří schwarz @ 16.11.2017 21:40:23
Děkuju, Martine H, za reakci. Já se kolikrát cejtim jako old-schoolovej dinosaurus odmítající cokoli novýho, včetně ozvláštňování nových reedicí bonusy - obvykle něčím horším, než původní stopa. Těch případů, kdy tyto kapelou či producentem původně seznané horší verze, anebo horší songy, něco přidaly, jen pro mě jen pár. Já mám ale doma 2CD vyd. 2001, kde tento materiál naštěstí není. O to víc jsem byl překvapený, co mně včera Spotify poslalo do sluchátek.

EasyRocker @ 17.11.2017 13:21:45
Ano, bonusy jsou v 90% jen taháním peněz a zneužívám toho, že hudba je naší vášní a holt jsme kvůli ní ochotni ledacos obětovat. Takového citu na bonusy, jako třeba na Secret Treaties od Blue Öyster Cult, je jen skromně.

verjan2 @ 22.11.2017 09:40:59
Bonusy někdy sednou, někdy ne a fakt záleží třeba jen na tom, jak citlivě jsou umístěny. My Sweet Lord 2000 je tragédie, I Live For You je jeden z nejkrásnějších bonusů všech dob.

A propo, Jiří, nespletl ses v tom roce 2001, neboť žádnou verzi bez bonusů z té doby neznám.

jiří schwarz @ 27.11.2017 02:06:00
Ahoj verjane2. Máš 100% pravdu, spletl. Trochu legrační story. Koupil jsem 2CD na Amazonu v r. 2001, mělo produkci taktéž 2001 (tak jsem teď s odstupem myslel, že je to jiná verze, než 30leté výroční vydání – zmátlo mě, že nebylo vydané 2000, jak by člověk předpokládal, ale až v lednu 2001). Ano, jsem majitelem toho 30letého vydání, s barevnou fotkou George a skřítků na titulní straně (orig. LP mělo černobílou, včetně následných vydání CD). Nejoblíbenější CD jsem si kopíroval do auta, a tak se stalo, že ten editorský zásah byl můj vlastní (udělal jsem to párkrát i s jinými CD) – chtěl jsem to mít na té kopii, jak naposloucháno z dřívějška podle původních LP, aby to nerušilo, tj. bez těch bunusů. Takže omluva za nepřesnosti Tobě i ostatním. Přesná historie vydání je na anglické Wikipedii: >> odkaz

Ad ta bunusová I Live For You: opravdu pěkná, zvukem i kvalitou zapadající do toho trojalba. Jestli z nejkrásnějších bonusů všech dob, nevím, nevedu si ani v hlavě hitparádu bonusů.

10.02.2012 Petr Gratias
5 stars

Recenzi trojalba s filosofujícím názvem All Things Must Pass jsem pořád nějak odkládal. Tedy ne proto, že bych neměl co o něm napsat, ale protože mě lekalo a stále leká rozebírat do podrobností všechny tři alba. Je to vyčerpávající, nevděčně a pro čtenáře recenzí únavné téma a proto udělám výjimku a moje vnímaní tohoto rozsáhlého projektu v určitém slova smyslu pojednám jinak – bez detailnějších zastávek u každé skladby…
Album znám od poloviny sedmdesátých let. Vlastnil jsem jeho vinylovou verzi, první CD neremasterovanou verzi a konečně mám poslední remasterované luxury edition, které vyšlo nedlouho před Georgeovým odchodem z tohoto světa….
Vždycky jsem měl k albu velmi úzký až intimní vztah a myslím, že trvá nadále i dodnes. Někde jsem četl, že celý rozsáhlý projekt byl nazván „rockandrollovou Vojnou a mírem“. Nejde o patetickou proklamaci, ale v jistém filosofickém slova smyslu tohle označení dost sedí. (O to víc mě překvapilo, že Filozof, který už s námi dlouho nekomunikuje sed vyjádřil o albu jaksi vyhýbavě a nemasně neslaně… samozřejmě má každý právo vnímat tohle album po svém – ortodoxní metalisté zde asi nebudou mít CO poslouchat, ale tohle není to, oč tu běží … jak by parafrázovaně řekl klasik Shakespeare).
Na albu je drtivá převaha velmi silných písní s osobitou autorskou výpovědí, které jasným způsobem deklarují Georgeovu uměleckou personu a o jeho schopnostech skladatele, hudebníka, textaře, aranžéra a vlastně i zpěváka nás neuvádějí do pochybností….
Jak krásně melancholicky působí hned úvodní skladba I´D HAVE YOU ANYTIME s nezvyklými akordickými obrazci a posmutnělo atmosférou introvertní povahy, MY SWEET LORD – o téhle skladbě už bylo napsáno víc než dost (také jsem o ni zavadil na jiném místě). Osobně nepovažuji tuhle mystickou píseň gospelového charakteru za nějaký plagiát, i když si to myslel soud a někteří posluchači… Byla to jenom fatální shoda náhod a spíš závist určitých lidí, kteří nepřáli Georgeovi tantiémy z jejího vysílání. Je nádherná, plná duchovní energie, odevzdání a pokory a když slyším hutný zvuk akustických kytar, klouzavou slide-kytaru a background varhan a výtečně zaranžované sbory, jsem i po více jak čtyřiceti letech od vydání stále naměkko.
Podmanivá je údernost WAH WAH, indická religionizita stupňovaných harmonií v ISN´T IT A PITY je vroucná a ryzí jako křišťálově čistá voda, WHAT IS LIFE má jasnou a přehlednou melodickou linku a má výraznou ambici stát se hitem, což se jí nakonec podařilo, IF NOT FOR YOU napsaná společně s Bobem Dylanem je derivátem country, ale toho neamerického modelu z Nashvillu, spíš toho kolem skupiny Band, s krásnými elastickými kytarami a jasnou samozřejmostí, podobně jako BEHIND THAT LOCKED DOOR, která má také countryovou uhlazenou polohu, LET IT DOWN je krásně proměnlivá, z netypické harmonie se přejde do důrazného úderného tvaru, že člověku leze až mráz po zádech…. Dále už udělám jenom exkurz napříč tématem (aniž bych chtěl umenšovat význam nejmenovaných skladeb)….
Velmi silná je pro mě BEWARE OF DARKNESS, která zase v netypických harmonických postupech, kde se dá vycítit v jistém slova smyslu blues (ale jako pocitová hodnota), správně nažhavená je divoká akustická jízda na kytary s foukací harmonikou APPLE SCRUFFS, má výtečnou melodii a dravost a přitom je pěvecky docela subtilní, bez nějakého forsírovaného tlaku na interpretaci (což ostatně George nikdy nedělal), filosofický podtext má i do značné míry meditativní skladba, která dala projektu název – ALL THINGS MUST PASS, je v ní cítit smíření s osudem, jakási vnitřní vyrovnanost a lidská pokora, zatímco třeba AWAITING ON YOU ALL má v sobě jakousi americkou dravost a rozevlátost…..
Krásný příklad Georgeovy osobní zpovědi a jeho vizí, které měl na konci šedesátých let a s kterými vstupoval do tehdy nového desetiletí.
Je docela známá věc, že některé skladby měl napsány ještě v dobách větší konzistentnosti Beatles a kdyby byl vývoj jiný, pravděpodobně bychom ty skladby nalezly v beatlesovském repertoáru…. Tahle představa mě dodnes vzrušuje, ale už se s tím pochopitelně nedá nic dělat. U některých lidí vzbuzovaly možná rozpaky nad závěrečnou částí projektu, kde hudebníci popřávají svým muzikantským potřebám prostor a tak vnímám ei závěrečnou část nazvanou Apple Jam. Byl to Georgeův záměr uvolnit energii a prostě uniknout nahrávacímu procesu pilování detailů jednotlivých skladeb… Kdoví, tehdy to nebylo zvykem, ale snažím si představit, že by třeba třetí album mělo jinou tvář a místo daných hudebních erupcí jsme zde měli třeba ryzí unplugged verze těch „električtějších“ skladeb, anebo alternativních skladeb. Na mě tohle rušivě nepůsobí a vnímám to jako komplexní záměr.
Někteří zlí jazykové tvrdí, že George na tomhle rozsáhlém projektu předčasně vyplýtval skoro všechnu energii a že další alba jsou poznamenána různými ztrátovými, anebo nedovařenými písněmi a že druhý dech popadl až albem Cloud Nine. Nemyslím si to! George šel v sedmdesátých letech proti proudu a nechtěl nechat do hudby vstupovat nějaké trendové věci…. Možná tím riskoval, že ne vždy prorazí, ale já jsem mu věřil a v drtivé řadě případů „obhájil“ svůj pohled na hudbu bez nějakých podezřelých ambicí (alespoň podle mého názoru).
Musela to být stejně v dané době bomba ̶ natočit rovnou trojalbum a vystoupit ze stínu Beatles takovýmto způsobem!?! Ono těch trojalbových projektů v historii množstevně mnoho nebylo – vedle George si pamatuji dokonce na čtyřalbum od amerického Chicaga a trojalbum Wings Over America od Paulových Wings (tohle jsou ale živé koncerty)….
Na albu hraje spousta zajímavých hudebníků (vlastně komplet Derek And The Dominos), ale taky Eric „Slowhand“ Clapton, který při prvních vydáních nesměl být uveden z právních důvodů, protože měl smlouvu s Polydorem a naopak nic společného s Apple, ale taky kytarista David Mason z Traffic….. Přiznám se, že jsem očekával na tomhle projektu větší podíl hudby indického charakteru se sitáry, dilrubami, tabla… ale kupodivu to tak nebylo, třebaže zde už nemusel svoje „indické“ motivy „obhajovat“ jako mezi ostatními Beatles.
All Things Must Pass je moje cenné rodinné stříbro. Mám při poslechu alba dodnes jakýsi posvátný pocit vnitřní sounáležitosti, duchovnosti a lidské ryzosti. Viděno přísným úhlem pohledu…. takových alb na světě zase tolik nevzniklo.
Plný počet hvězdiček!

reagovat

30.01.2011 springfame
5 stars

Toto album opravdu nemá slabší místo. Nejlepší písně se vybrat nedají, protože nelze vybrat žádné nejslabší. To vše píšu s plným vědomím, bez jakéhokoliv nánosu patosu, který popis zásadních děl někdy provází.
Vzato přísně podle práva, je George Harrison usvědčeným plagiátorem (s causou se později vypořádal po svém). Čistě ze vzdělávacích důvodů jsem si na internetu našel a stáhnul mptrojku He´s So Fine - no objektivně musím uznat, že to má dost společného. Nic moc, jen pár tónů, ale jak na potvoru těch, které po hudební stránce tu píseň dělají právě tou písní. Ale Harrisona snad ze záměru neviním - při jeho tehdejší invenci to opravdu neměl zapotřebí.
Dylanových "jeden a půl" příspěvku je velmi milých - If Not For You je věc, která mě chytne kdykoliv a v jakémkoliv provedení - ať už jako demáč nebo živé provedení při Bobfestu. Přes všechnu tu krásu kolem mi právě tahle píseň utkvěla v hlavě jako jedna z prvních.
Titulní All Things Must Pass je doslova perla - nevím, kam zbylí Beatles dali uši, když ji neuznali za dost dobrou pro Let It Be. Harrison na tom ale jen a jen vydělal. I když album by bylo dost silné i bez této písně, to se musí nechat.
Srovnání s dalšími deskami bývalých Beatlů se přímo nabízí, ale není nezbytně nutné. Toto album je jedno z těch, které tvoří svou vlastní kategorii, těžko poměřitelnou něčím jiným. Bylo by zásadní, i kdyby nebylo sólovým debutem (ortodoxní harrisonologové mi prominou, že ta předešlá opomíjím).
Mám dojem, že někteří moc nemusí to, co původně bylo třetím LPčkem. Na tomto albu najdete opravdu leccos. Chcete rock? Máte ho mít. Folk? Je tam. Baladu? Vyberte si. Velký orchestr? Rovněž. Texty milostné i filozofující? No samozřejmě (že se vůbec ptáte). Fórek? I ten tam je. Co tedy zbývá? No přece trochu zajamování si. Ne, rozhodně před Apple Jamem nevypínám. Mně to vždycky uteče, že ani nevím, jak.

reagovat

miguel7 @ 30.01.2011 19:57:53
Přiznám se že jsem ještě neslyšel tohle dílko, ale je to již několikátá recenze, která mne zas nažhavila. Pokud je to takové jak píšete, tak se stále ochuzuji o tento, dle vás, mistrovský kousek. Nebudu ho stahovat ani vypalovat...já si prostě jednou toto troj cd objednám a risknu to z fleku, aniž bych slyšel předem...tak na mne zapůsobila tvá recenze

Filozof @ 30.01.2011 21:51:35
Miguel 7
Já o něm 20 let jen četl, teď ho mám asi rok vypálené a není (pro mne) špatné, ale nic zásadního. Takové milé, klidné písničky, ale pro mne na talent pro melodie, který měli John a Paul tady neprokázal. Upřímně - dát za to 600,-, litoval bych.

Mohyla @ 31.01.2011 09:49:13
springfame : Pekne si to napísal, s receniou súhlasím. Veľmi pohodové počúvanie, ktoré pohladí dušu i ucho fanúšika.
Miguel7: Myslím, že s kúpou budeš spokojný.

miguel7 @ 31.01.2011 15:25:20
Tak přeci jenom si to předem ověřím a stáhnu. Od Harrisona znám jen ty jeho fláky (leccos z rádia) ale co mě zaručeně baví, to je Bangla Desh, obzvlášť živě má něco do sebe, co mne uchvacuje natolik, že mám oči
i uši v nejvyšší pohotovosti...

fruupp @ 02.09.2011 18:14:43
Doporučuji nevypalovat, nestahovat - rovnou koupit ... Já vlastním japonské 2-CD ve formátu zmenčeného původního provedení v krabici. Obsahuje vše co původní 3-LP včetně papírových obalů na LP s vytištěnými texty ...

07.01.2010 nowhere_man
5 stars

Vrcholný prejav tvorby tichého Beatla. Myslím, že ani jedno album sólovej tvorby členov Beatles sa mu nevyrovná. Tak nádherný, krásny, úžasný a neviem ešte aký album (vlastne dvojalbum) nemá vo svojej diskografii každý. Od prvej po poslednú skladbu ani jeden prešľap. A George si nastavil tak vysoko latku, že už ju jednoducho nikdy prekonať nemohol. Takže ťažko povedať, aké skladby sú najlepšie - všetky. Akurát tam moc nezapadá inštrumentálna jamovacia časť Apple jam, ale výsledok to v žiadnom prípade nezníži. Nádherná a krehká Isn't it a pity, veselý popevok What is life, smutná All things must pass, Beeware of darkness... to sú najkrajšie z najkrajších. Ale absolútne najkrajšou je pre mňa Ballad of sir Frankie Crisp (Let it roll) s tak úžasne neopísateľnou atmosférou.
George Harrison si týmto albumom postavil predčasne najkrajší pomník, aký mohol. Som rád, že som kedysi prečítal vynikajúcu knihu Alany Claysona - George Harrison, ktorá ma priviedla k jeho tvorbe a umožnila mi spoznať skvost menom All things must pass.
reagovat

DeaconJohn @ 08.01.2010 13:46:49
Claysonova biografie je bezpochyby nejlepší a nehodnotnější kniha o Harrisonovi. Dark Horse je zpracována více "bulvárněji", ale tahle biografie patří k těm, které donutí čtenáře na základě popsaných skutečností si znovu poslechnout onu hudbu, nebo poznat to, co jsme ještě neslyšeli. Osobně jsem ji zhltnul během dvou dní a můj pohled na různé skladby se v mnoha případech změnil. Hudba holt není jen o hudbě a je vždy zajímavé se dozvědět něco o okolnostech vzniku, které ji koneckonců také formovaly.
Jinak ATMP je hudební vrchol jak George, tak všech ex-beatlů, o tom není pochyb.

Filozof @ 08.01.2010 14:59:18
nowhere_man
Je to trojalbum, nikoliv dvojalbum.
Tvoje věta "...Myslím, že ani jedno album sólovej tvorby členov Beatles sa mu nevyrovná..." je docela zajímavá. Z těch ostatních Ti je bližší sólová tvorba Lennona nebo McCartneyho?

nowhere_man @ 08.01.2010 23:39:53
filozof
Určite mám radšej Johna Lennona, celú diskografiu, McCartneyho len vybrané veci. A dvojalbum som napísal preto, lebo je to dvojCD (vrátane bonusov), v roku 1970 vyšiel v podobe trojalbumu kvôli kapacite LP.

Filozof @ 09.01.2010 13:38:50
nowhere
Tak to jsme na tom podobně. Lennon se mi líbí sólový také celý - když zlevnili jeho CD pod 500,- koupil jsem také skoro vše.
Ale Harrisona bych nad něj neřadil.

nowhere_man @ 09.01.2010 14:24:48
Ono je ťažké porovnávať sólo tvorbu Harrisona a Lennona. Obidvoch mám strašne rád, ale obidvaja robili inú hudbu. Len mám radšej album All things must pass v porovnaní s inými albumami sólovej tvorby Lennona. To je všetko.

Lothian @ 09.01.2010 20:59:32
Díky za připomenutí tohohle velmi pěkného alba. Souhlasím, že je to nejlepší album od ex Beatlů. Bez váhání.
Lennon je na mě moc syrový a později jednoduchý, Paul zas slaďounký... Ale i tak bych dal Ram nad cokoli od Lennona.

catcher @ 09.01.2010 23:09:38
Sólovky Brouků dle kvality - můj Top 5 :
1. All Things Must Pass
2. Imagine
3. Plastic Ono Band (1970)
4. Band on the Run
5. George Harrison (1979)
Ram není špatnej, ale do pětky se mi prostě nevleze ...

Petr Gratias @ 26.11.2012 21:26:08
26. listopadu 1970 - George Harrison vydal album All Things Must Pass. Trojalbum obsahovalo řadu písní, které už nestihli použít Beatles, stalo se 6x platinovým a stalo se tak nejlépe prodávaným sólo albem některého z bývalých členů Beatles.

K tomu snad není co dodat, ne?

nowhere_man @ 26.11.2012 21:40:49
Reakcia po dvoch rokoch: Ako sa tie názory len menia, čo? Dnes je to u mňa takto - Paul McCartney je pre mňa najobľúbenejší žijúci hudobník. Jeho diskografiu žeriem celú, nedám na neho dopustiť, milujem ho. Zo sólových beatlesákov je teda Sir Paul na prvom mieste u mňa. Nasleduje diskografia Georgea Harrisona. Na treťom mieste je to diskografia Johnna Lennona no a na štvrtom Ringo Starr (a to sa mi naozaj páčia jeho albumy).

02.11.2007 DeaconJohn
5 stars

Georgův tvůrčí vrchol, jedno z nejlepších alb v historii.... poslouchám sice tvrdší muziku, ale Harrisonova tvorba mě skutečně zaujala. Má pro mě nějakou nepopsatelnou atmosféru, jako kdybych tohle album znal už dlouho ale přišel jsem k němu až nedávno a inspirovalo mě k tomu, abych poznal celou Georgovu diskografii. Ale k desce...

Začátek alba je až nezvykle klidný, ale navodí příjemnou a pohodovou náladu. "My Sweet Lord" je skutečně zajimavý kousek.Je to velmi jednoduchá a přitom doslova božská píseň. Po právu jeden z největších hitů Harrisonovi kariéry."Wah Wah" má náboj a i přes nesmyslný text to je jedna z mých nejoblíbenějších.Na "What is life" mě zaujal hlavně ůvodní riff a pěkný refrén. Následující songy jsou všechny klenoty, ale "Run of the mill" patří k vrcholům alba... zdánlivě nenápadná píseň má právě nejvíce onu nepopsatelnou atmosféru o které píšu výše.Skutečná lahůdka! "Ballad For Sir Frankie Crisp" mě pokaždé dostane svou náladou a jako jedna z mála písní má i střídmé aranžmá, které jí sluší. Přes další tracky se dostaneme až k další perle, a to sice k titulní písni... trochu smutná, ale pravdivá skladba... jako velké finále přichází song "Hear me lord", který lehce evokuje předcházející "My Sweet lord", ale je více dramatická a má větší náboj. A na závěr nefalšované blues sessions, která odhalují další Georgovu tvář.

Tell me what is that life without this album?
reagovat

nowhere_man @ 14.08.2008 20:53:54
Ahoj, DeaconJohn. Mal by som na teba otázku, ale radšej cez mail. Ten moj je nowhere_man@azet.sk, takže ak budeš mať niekedy chuť, napíš a ja ti napíšem, o čo mi ide. Vďaka

Detail hodnocení alba (hodnoceno x)

5 hv?zdi?ek - hodnoceno 6x
Gerry, Petr Gratias, nowhere_man, springfame, jiří schwarz
5 hv?zdi?ek - hodnoceno 1x
kaktus
5 hv?zdi?ek - hodnoceno 0x

5 hv?zdi?ek - hodnoceno 0x

5 hv?zdi?ek - hodnoceno 0x

5 hv?zdi?ek - hodnoceno 0x

copyright Progboard 2005 | created by www.potentus.com and Poki | hosting sponzoruje Internetplus.cz | RSS kanál RSS kanál

Pravidla pro užívání webu Progboard.com naleznete zde.

Přidej na Seznam optimalizace PageRank.cz ?esk? toplist SuperLink Add to Google

Google Pagerank - www.progboard.comGoogle Pagerank S-Rank - www.progboard.comS-Rank JyxoRank - www.progboard.comJyxoRank

Ikonky

Rock Shock Hudba 2000