Genesis - Archive 1967-75

Genesis - Archive 1967-75 - tracklist alba, hodnocen?, recenze

1998

Tracklist:

CD 1: (50:39)
The Lamb Lies Down On Broadway (Live)
recorded live: 24.1.1975
at The Shrine Auditorium, Los Angeles
:
- 01. THE LAMB LIES DOWN ON BROADWAY (6:29)
- 02. FLY ON A WINDSHIELD (4:38)
- 03. BROADWAY MELODY OF 1974 (0:34)
- 04. CUCKOO COCOON (2:17)
- 05. IN THE CAGE (7:57)
- 06. THE GRAND PARADE OF LIFELESS PACKAGING (4:25)
- 07. BACK IN N.Y.C. (6:19)
- 08. HAIRLESS HEART (2:22)
- 09. COUNTING OUT TIME (3:59)
- 10. THE CARPET CRAWLERS (5:45)
- 11. THE CHAMBER OF 32 DOORS (5:52)

CD 2: (52:31)
- 01. LILYWHITE LILITH (3:04)
- 02. THE WAITING ROOM (6:15)
- 03. ANYWAY (3:29)
- 04. HERE COMES THE SUPERNATURAL ANESTHETIST (3:57)
- 05. THE LAMIA (7:12)
- 06. SILENT SORROW IN EMPTY BOATS (3:15)
- 07. THE COLONY OF SLIPPERMEN (8:46)
- 08. RAVINE (1:39)
- 09. THE LIGHT DIES DOWN ON BROADWAY (3:37)
- 10. RIDING THE SCREE (4:30)
- 11. IN THE RAPIDS (2:25)
- 12. IT (4:20)


CD 3: (75:01)
Live Recording at Rainbow 1973:
- 01. DANCING WITH THE MOONLIT KNIGHT (7:05)
- 02. FIRTH OF FIFTH (8:29)
- 03. MORE FOOL ME (4:02)
- 04. SUPPERS READY (26:31)
- 05. I KNOW WHAT I LIKE (5:36)
06. STAGNATION bbc live recording (8:54)
07. TWILIGHT ALEHOUSE single-B 1973 (7:48)
08. HAPPY THE MAN single-A 1972 (2:54)
09. WATCHER OF THE SKIES remix of 1972 single (3:42)


CD 4: (72:38)
01. IN THE WILDERNESS rough mix without strings 1968 (3:00)
02. SHEPHERD bbc nightride 1970 (4:00)
03. PACIDY bbc nightride 1970 (5:42)
04. LET US NOW MAKE LOVE bbc nightride 1970 (6:14)
05. GOING OUT TO GET YOU demo 1968 (4:54)
06. DUSK demo 1969 (6:14)
07. BUILD ME A MOUNTAIN rough mix 1968 (4:12)
08. IMAGE BLOWN OUT rough mix 1968 (2:12)
09. ONE DAY rough mix 1968 (3:08)
10. WHERE THE SOUR TURNS TO SWEET demo 1968 (3:15)
11. IN THE BEGINNING demo 1968 (3:31)
12. THE MAGIC OF TIME demo 1968 (2:01)
13. HEY! demo 1968 (2:28)
14. HIDDEN IN THE WORLD OF DAWN demo 1968 (3:10)
15. SEA BEE demo 1968 (3:05)
16. THE MYSTERY OF THE FLANNAN ISLE LIGHTHOUSE demo 1968 (2:36)
17. HAIR ON THE ARMS AND LEGS demo 1968 (2:41)
18. SHE IS BEAUTIFUL demo 1967…later ‘The Serpent‘ (3:47)
19. TRY A LITTLE SADNESS demo 1967 (3:21)
20. PARTICIA demo 1967…later ‘In Hiding‘ (3:05)


Total Time - 4:10:49


Obsazení:

PETER GABRIEL -- lead and backing vocals, flute
TONY BANKS -- keyboards, 12-string guitar, backing vocals, 2nd lead vocal (cd 4/ 2)
MIKE RUTHERFORD -- bass, 12-string guitar, backing vocals
PHIL COLLINS -- drums, percussion, vocals (cd 1, 2 and 3)
STEVE HACKETT -- lead guitar (cd 1, 2 and 3)
ANTHONY PHILLIPS -- guitars, backing vocals (cd 4), 2nd lead vocal (cd 4/ 4)
JOHN MAYHEW -- drums (cd 4/ 3-6)
JOHN SILVER -- drums (cd 4/ 1, 7-12)

 
20.11.2012 Titan
5 stars

Toto je svatý grál pro fanoušky Gabrielovy éry. Já nevím jak je to možné, ale drtivá většina co vyšlo u Genesis od začátku až do odchodu Petera Gabriela mi přijde geniální. Je to jako kapela z jiné planety, jakoby to stvořili přímo pro mě, krevní skupina a tak všeljak podobně. Moje numero uno. Najdou se i průměrnější songy, např. more fool me, nebo skladba hey apod. Ale žádná mi nepřijde slabá. Tato kompilace je velmi zajímavá. Skládá se ze čtyř CD.

CD 1 a CD 2 je živé kompletní koncertní provedení Lamb lies down on broadway. A je velmi zajímavé to porovnat s originální studiovou nahrávkou. Už jenom proto, že to kapela částečně předělávala včetně zpěvu. Výsledek přinesl své plusy a mínusy. Plusy např. v tom, že zvuk je daleko kvalitnější, nástroje jsou lépe slyšet. Typický příklad je in the cage, kde Hackettova kytara se hlásí o svá práva a dokonale doplňuje klávesy Bankse. Ve studiové nahrávce je slyšet opravdu špatně. Takže člověk si poslechne tuto verzi a najednou zírá, ona je tam i kytara ? Nebo v Riding the scree, Banskovy výraznější klávesy před pasáží here i go ? Collinsovy výraznější bicí, zkrátka i lepší zvuk. Jsou tu ale i věci co mi chybí jako např. v Grand Parade chybí bručící hlas Briana Ena, který je na studiovce. Při supernaturalu tam není ten popěvek "la" "la". Jsou to maličkosti, ale mě tam prostě chybí. No a nakonec zpěv Petera Gabriela. Jeho zpěv se podle mě zlepšil s přibývajícími roky. Např. skladba Cuckoo cocoon je v podání dnešního Gabriela ještě lepší. Ten umělejší zpěv ze studiovky mi nepřišel tak dobrý jako jeho typický chraplák. Jeho barva hlasu, typický chraplák vylepšil některé sekce. Nebo in the rapids úplně získala nový dojem. A na řadě jiných skladeb. Co mi ale zase na studiovce přišlo lepší je zpěv Gabriela v Back in NYC, kde je jeho zpěv nádherně mladicko-agresivně živočišný. Ta skladba má pak větší grády. Starší pan Gabriel už to zpívá více jemně, což není špatné, ale ne podle mě tak dobré. Stejně tak to cítím i ve skladbě Grand Parade. Je to jako by se potkali dva Gabrielové, jeden ten mladý a druhý ten starý. Mladý má agresivní živočišnou energii, ale nemá ještě takový chraplák a barvu hlasu. Starý je jemnější, ale zase má lepší hlas. Jako kdyby jste si poslechli jeho solovou písničku Modern love ze studiového alba, a teď si představte jak by ji zazpíval dnes. Ta agrese by tam tak nebyla, zpíval by ji jemněji a ten drive by to nemělo. Ale celkově mám zpěv staršího Gabriela raději. No dost už o CD 1 a CD2.

Podívejme se na zoubek CD 3 a CD 4.

CD 3: Živáky jsou trochu jiné než na studiových deskách, ale nijak zvlášť zásadně. Za zmínku hlavně stojí Twilight alehouse, což je singl z dob Nursery Cryme. A já nechápu proč to nedali třeba na nějakou studiovku ? Skladbu mám moc rád, je úžasná, od drsnějších pasáží po jemné jen s flétnou. Neprávem zapomenutá skladba ! Happy the man je příjemná oddechovka, průměrná, melodická skladba.

CD 4: Tohle jsou celkem žně, v první řadě jsou tu skladby z debutu, které v podání bez smyčců zní také velmi zajímavě, nevím jestli jsou lepší, nebo horší, ale líbí se mi to. Ostatně jako debut sám. Potěší přítomnost dalších skladeb, které se v podstatě nevešly na debut. Např. sea bee je příjemná skladba, klavír s akustickou kytarou. Ve skladbách je spousta nápadů na příjemné, melodické skladby, že by jim mohly některé kapely závidět. Nádherná skladba Dusk ve starší podobě ještě s pasáží navíc, se skvělou flétnou. Je jiná ještě než na Trespassu a stejně je i krásná, zní jen jinak. Nejlepší lahůdky co na CD 4 považuji jsou skladby z období mezi FGTR a Tresspasem. Tehdy ještě hnací motor Phillips, skladby z BBC nightride. Shepherd je podle mě to nejkrásnější co se na CD 4 nachází a vůbec patří mezi mé nejoblíbenější skladby Genesis. To je naprosto geniální skladba, ani bicí mi tam nechybí. Gabrielův naléhavý zpěv a Phillips občas doplňuje, krásná flétna, no nádhera. Vůbec nepochopím proč nevydali ještě druhou desku. Vždyť už jen let us now make love, pacidy a shepherd by dalo základ na druhý Trespass ! Přidejme k tomu Twilight alehouse a třeba ještě něco a máme další album. Phillips byl prostě skvělý, hlavně v Genesis, škoda, že to tolik lidí přehlíží a vnímá spíš jen Hacketta. Kvalita zvuku není sice extra, ale to na kráse skladby tolik nevadí. Ale co, já si to album vytvořím, nasázím do něj ty skladby a dám tam rok 1970 Tresspas II :-)

Nejhorší na tom je, že spousta skladeb nebylo dochováno a to mě jako skalnímu fandovi Genesis asi nedá nikdy spát. Jaké asi ty skladby byly ? Určitě byly úžasné, protože většinu věcí mám opravdu rád. Např. wooden mask (podle Hacketta originální melodie, nápad, jen jako demo a ztraceno), little leaf, barnabys adventure a další. Říká se, že i některé staré nahrávky jsou v domě rodičů Anthonyho Phillipse. To bychom se tam měli zajet podívat :-). Ať je to jak chce, těch úžasných skladeb bude víc a já jsem jak malé dítě co je chce všechny slyšet !
reagovat

hejkal @ 20.11.2012 07:05:56
Pekné nadšenecké čítanie. Vďaka. Ja nie som práve skalný fanúšik Genesis, a preto som si tento box nikdy nezháňal, verím však, že to môže byť parádny zážitok.

11.05.2011 nowhere_man
4 stars

Tento box Genesis som si zohnal od kamaráta, kvôli štúdiovým materiálom, ktoré sa nenachádzali na albumoch, preto svoje hodnotenie zameriam na ne (bez ohľadu na kvalitu koncertnej časti). Ja som si spravil výber práve týchto vecí. V prvom rade je tu obdobie pred vydaním prvého albumu, respektíve vydanie prvého albumu, ktoré predstavujú tieto nevydané skladby:
1967:
1. Patricia (demo In hiding)
2. She is beautiful (demo The serpent)
3. Try little sadness
1968:
4. Hidden in the world of dawn
5. Sea Bee
6. The Mystery of the Flannan Isle Lighthouse
7. Hair on the Arms and Legs
8. The Magic of Time
9. Hey!
10. Build Me a Mountain
11. Image Blown Out
Štyri skladby z dvoch singlov nepočítam, pretože tie sú ako bonus na reedícii prvého albumu. K týmto 11 skladbám, ktoré som vymenoval, môžem len skonštatovať, že majú fakt silu. Na to, že sú to v podstate demá, tak sú dobré. Mnohé skladby z nich sú lepšie, než tie, čo sa ocitli na prvom albume a myslím, že je to aj tými smyčkami, ktoré tu absentujú. Určite nič slabé som nenašiel ani v týchto skladbách.
1969:
12. Going out to get you
Toto už je skladba, ktorá spadá do obdobia po prvom albume a práve tu je už cítiť ten posun, ktorý Genesis absolvovali od prvého k druhému albumu. Táto skladba je už o triedu vyššie než tie predchádzajúce.
1970:
13. Shepherd
14. Pacidy
15. Let us now make love
Toto sú skladby nahraté pre BBC (bolo ich päť, ale tieto tri potom na album nenahrali). Toto už je Genesis tak, ako ho poznám z albumu Trespass. Geniálne skladby plné emócií, ktoré musia potešiť každého fanúšika Genesis a už len kvôli nim by si mal tento box minimálne stiahnúť, nech si ich vypočuje.
1972:
16. Happy the man
A strana singlu. Ale napriek singlu, je to kvalitná skladba. Práve Genesis podľa mňa nevedeli v tejto ére s Gabrielom urobiť nekvalitnú skladbu aj keď to bolo len na singel a vieme, aké sú požiadavky na singlové nahrávky (krátky čas a komerčný potenciál). Tu je aj kvalita.
1973:
17. Twilight alehouse
Singlové béčko. Toto je nádherný opus vyše sedem minút trvajúci, plný krásy a emócií. Nádhera, podľa mňa najkrajšia skladba z celého tohto boxu. Melancholická nádhera, každý fanúšik Genesis by ju mal spoznať.

Takže aj archívne nahrávky Genesis z obdobia Petera Gabriela sú vysoko kvalitné a ja som len rád, že som sa k nim dostal. Odporúčam všetkým, ktorí milujú Genesis 70-tych rokov a ešte to nepočuli. Štyri hviezdy (predsa len to nie je klasické album, ale nezabudnite, že niektoré sklady sú tu priam 6 hviezdičkové).
reagovat

nowhere_man @ 07.10.2012 20:25:47
Objavil som box set Genesis 1970-1975 vydaný v roku 2008. Čo je na ňom zaujímavé je to, že obsahuje disk Extra Tracks, kde sú 4 skladby, ktoré inde nenájdete. Ide o nikdy nevysielaný záznam BBC z januára 1970 (teda ešte s Phillipsom a Mayhewom) a obsahuje tieto 4 skladby:
1. Provocation - prvá polovica skladby obsahuje klávesy, ktoré neskôr kapela použila v skladbe The Fountain of Salmacis a druhá polovica niektoré prvky zo skladby Looking for someone.
2. Frustration - obsahuje zas klavírne vyhrávky, ktoré sa o päť rokov neskôr použijú na nahrávke Anyway z Jahňaťa a je tam aj fragment zo skladby Hair on the Arms and Legs z obdobia pred prvým albumom.
3. Manipulation - obsahuje zas fragmenty, ktoré kapela použije v skladbe Musical Box.
4. Resignation - inštrumentálna skladba, obsahuje náznaky zo skladieb In Hiding, Stagnation aj Musical Box.

Veľmi zaujímavý materiál, stojí za to vypočuť. A je to zároveň dôkaz, že Phillips sa podieľal na skvelom úvode k Musical Box, nie Steve Hackett.

09.07.2007 pepanovacek
5 stars

I tady jsem začal netradičně, odzadu, posledním, čtvrtým diskem, který mě víceméně celý nechává naprosto chladným. Zazní tu skladby z ranného období Genesis a některé odlišné verze, než vyšly na řadových albech. Musím ovšem uznat, že občas zaslechnu už tady ty opravdové Genesis, což je hlavně zásluhou zpěvu Petera Gabriela.

Druhý vrchol pro mě ze všech sedmi CD je třetí, složené převážně z živých nahrávek, vyjma tří skladeb. Twilight Alehouse, na kterou jsem slyšel spousty chvály, slyšel ji poprvé až na videonahrávce z Belgické televize a která mi nějak k srdci nepřirostla. Totéž platí o Happy The Man, moje pocity z těchto dvou skladeb jsou podobné – Genesis na oficiální alba vybrali opravdu to nejlepší. Ovšem na druhou stranu, abych byl upřímný, kdybych znal tyhle skladby pětadvacet let a místo nich psal teď např. o Time Table nebo Seven Stones, nevím, nevím ……. K remixu Watcher Of The Skies nemám co napsat.
Koncertní nahrávky tady jsou úžasné. Nebudu se rozepisovat o jednotlivých skladbách, platí o nich stejné superlativy, jaké jsem psal nejen já v hodnocení studiových alb. Ovšem je tu něco navíc, něco, co se velice špatně slovy popisuje. Už jsem psal mnohokrát o tom, že live nahrávky nějak v lásce nemám, ovšem Genesis pro mě byli vždycky živě nejlepší kapelou světa, od doby, co jsem slyšel Seconds Out. A nejen živě, že :-)

Mluvilo se o tom tady hodně, nejčastěji to nazýváme duchem Genesis a asi téměř všichni se shodneme na tom, že nejvíc ho cítíme na nahrávkách z let 1970 – 1975. Já tak silně, jako u Genesis, cítím toho ducha u velice málo kapel a právě na těchto živých nahrávkách je ještě umocněn tím, čeho ve studiu nelze dosáhnout. Na Genesis se mi vždycky líbilo, že živě nikdy moc neexperimentovali, jejich skladby znějí téměř stejně, jako ze studia a navíc je tam obrovská energie a většinou také nějaký ten muzikantský bonbónek navíc, abych byl konkrétní, tak například bicí v Dancing With The Moonlit Knight. Prostě jde z toho obrovská síla a v těch letech si myslím, že opravdu nebylo lepší kapely, tyhle nahrávky (mi) to jasně dokazují.

No a to nejlepší nakonec je živé provedení The Lamb Lies Down On Broadway. Poprvé jsem to slyšel 11. dubna loni, dva dna po koncertě Roberta Planta. Byl jsem z toho naprosto unesen, je to vynikající, že takový záznam existuje a jeho kvalitu nesnižuje ani fakt, že většinu pěveckých partů Peter Gabriel z technických důvodů přezpíval o více, než dvacet let později, nakonec, zpěv je „jen“ jeden z hudebních nástrojů, takže 80% nahrávky je původní :-)

Nebudu se rozepisovat o jednotlivých skladbách, vrcholy jsou pro mě stejné, jako na studiovém albu, tzn. Fly On A Windshield, In The Cage, Back In N.Y.C., The Chamber Of 32 Doors, Lillywhite Lilith, Anyway, The Lamia, Colony Of Slipperman, The Light Lies Down On Broadway a Riding The Scree. Snad jen pár postřehů a rozdílů – místy je mnohem lépe slyšet kytara a Philovy vokály (The Carpet Crawlers), závěr The Waiting Room je fantastický nářez a jízda, instrumentálně asi vrchol alba. Spíš chci napsat své celkové dojmy a pocity. A ty jsou naprosto úžasné, úplně závidím lidem, kteří měli možnost v té době Genesis živě vidět a v koutku duše doufám, že se objeví i nějaký slušný obrazový záznam. Budu se opakovat, Genesis jsou pro mě nejlepší živou kapelou vůbec, z nahrávky cítím obrovskou sílu, spojení těchto pěti lidí se muselo snad udát se zásahem nějaké vyšší moci, každý z nich zaslouží jen v samé superlativy. Mívám problémy s tím, že při poslechu alb Trespass, Nursery Cryme, Foxtrot, Selling England By The Pound a The Lamb Lies Down On Broadway jsem přesvědčen, že právě to album je nejlepší, i když ne, že by mi na tom až tak záleželo. Ovšem při poslechu živé verze Beránka mám jasno. Naprosto !!!

reagovat

Fan @ 09.07.2007 00:00:00
Souhlasím s hodnocením Genesis jako nejlepší koncertní kapely. Úžasný zážitek slyšet Genesis živě. Po řadu let také proto v různých anketách zvítězila v kategorii nejlepší koncertní skupina na Světě.

30.03.2007 Gattolino
4 stars

Pro fanouškovskou obec, slyšící Genesis živě doposud jen na Genesis Live, Seconds Out, Three Sides a The Way We Walk hotový poklad! The Lamb se poslouchá skvěle, fascinující, magické a dosud neslýchané mi přišly hlavně Stevova ostře řezaná kytara v In the Cage, Mikeovy a Philovy vsuvky "Yeah yeah" v Lillywhite Lilith a strhující Grand Parade. Ostatní je též skvělé, jen nebeský úvod Carpet Crawlers je nějak jiný, nějak civilnější, a Peter zpívá podivně dole. Ovšem horším zjištěním v hudebních kuloárech byl fakt, že skoro celé Jehně bylo pro potřeby archivu overdubováno, tedy asi 30-40% zpěvu přezpíváno Peterem v roce 1995 (a je to slyšet, když už to člověk ví, hlubší hlas bez té staré jiskry). Závěrečná It je dokonce remix studiové nahrávky, (skladba končí fade outem). Rovněž je leckde dohrávána Stevova kytara. Trochu se divím, když se mi do rukou dostalo několik velmi dobrých bootlegů(Live in Providence Rhode Island - 1974 a Live in Palace Theatre Manchester - 1975, kde jsou navíc v přídavcích Musical Box a u staršího ještě i Watcher Of The Skies), jejichž kvalita je tak dobrá, že si je pouštím raději než archivní Jehně.
Koncertní provedení z Rainbow je rovněž vynikající, bohužel i zde Peter dozpívával části Supper´s Ready a Steve dohrával sóla. Konečně však bylo možno slyšet ony dvě slavné singlové skladby, jinde neuveřejněné. Výborná je čtvrtá deska, Shepherd a Pacidy jsou skvostné písně, zaplaťpánbůh že neztracené nadobro. Peterův hlas v Shepherdovi vysvětluje, proč se z něj prostě MUSEL stát jeden z nejosobitějších rockových zpěváků, jeho dnešní pěvecký projev je při té vzpomínce velmi smutnou záležitostí (oheň prostě vyhasl). Jiná verze Duska je také dobrou ukázkou toho, jak se jejich písně vyvíjely. Vydání archivu byl rozhodně chvályhodný čin, zbývá jen doufat, že tajné skrýše ještě někde mohou skrývat třeba koncertní provedení Vision of Angels nebo Looking for Someone.



reagovat

Gattolino @ 16.10.2013 14:25:46
Tak onu kýženou živou Looking for Someone jsem našel po šesti letech na GENESIS - THE UNRELEASED LIVE COLLECTION 1970-74.

Detail hodnocení alba (hodnoceno x)

5 hv?zdi?ek - hodnoceno 2x
pepanovacek, Titan, Petr59
5 hv?zdi?ek - hodnoceno 2x
Gattolino, nowhere_man
5 hv?zdi?ek - hodnoceno 0x

5 hv?zdi?ek - hodnoceno 0x

5 hv?zdi?ek - hodnoceno 0x

5 hv?zdi?ek - hodnoceno 0x

copyright Progboard 2005 | created by www.potentus.com and Poki | hosting sponzoruje Internetplus.cz | RSS kanál RSS kanál

Pravidla pro užívání webu Progboard.com naleznete zde.

Přidej na Seznam optimalizace PageRank.cz ?esk? toplist SuperLink Add to Google

Google Pagerank - www.progboard.comGoogle Pagerank S-Rank - www.progboard.comS-Rank JyxoRank - www.progboard.comJyxoRank

Ikonky

Rock Shock Hudba 2000