Black Sabbath - Forbidden

Black Sabbath - Forbidden - tracklist alba, hodnocen?, recenze

1995

Tracklist:

The Illusion of Power
Get A Grip
Can't Get Close Enough
Shaking Off The Chains
I Won't Cry For You
Guilty As Hell
Sick And Tired
Rusty Angels
Forbidden
Kiss Of Death


Obsazení:

Tony Iommi - lead guitar
Tony Martin - Vocals
Neil Murray - Bass
Cozy Powell - Drums
Geoff Nicholls - Keyboards

Ernie C - Producer
Bobby Brooks, Andrea Wright, & Phill Luff - Engineers
Recorded at Parr Street Studios, Liverpool and Devonshire Studios, LA

 
01.08.2018 jirka 7200
4 stars

Recenze na album Black Sabbath – Born Again s Gillanem za mikrofonem a prapodivným zvukem mě inspirovala ohodnotit další jejich kontroverzně přijímanou nahrávku. Tou je deska Forbidden z nešťastného roku 1995. Proč nešťastného? V tomto období klasickému hard rocku a metalu doba nepřála, na MTV letěl rap, indie a alternativní rock. A zrovna tehdy jako na potvoru vydávají Black Sabbath nové album s názvem Forbidden. Za mikrofonem opět Tony Martin, ovšem s novou rytmikou za zády, kterou obstarali staří známí - basák Neil Murray a tlučmistr Cozy Powell.

Námětem milionů článků se však stala osoba producenta Ernieho C – rap metalového kytaristy a zvukaře, co pomohl zvukem demosnímků RATM a Stone Temple Pilots ke smlouvám. Tohoto člověka pravděpodobně dohodila vydávající firma I.R.S., aby oživila zvuk Sabatů - některé prameny uvádí, že Tony slyšel Body Count, líbíla se mu jejich cover verze War Pigs a nabídl Erniemu spolupráci. Jak to bylo doopravdy je dnes vcelku jedno. Důležité je, co z této spolupráce vzniklo. Myslím, že se již můžeme s odstupem času bez emocí v klidu zaposlouchat do výsledného produktu.

Co jsem zjistil já osobně? Jedná se o výbornou desku, která nemá slabší místo a třeba takové Born Again válcuje levou zadní. Rád bych, aby alespoň na tomto webu přestaly kolovat nepravdy o nekvalitním zvuku, které jsou smutným klišé, šířeným jako mor z článku do článku. Tyto fámy roztrubovali hudebníci samotní a květnatě vyprávěli o tom, jak jim Ernie C zkazil zvuk na desce a změnil jejich vizi o kvalitním soundu, který ještě ve zkušebně měli.

Já však Ernieho chválím za několik věcí. Objednal zámečníka a nechal vyměnit petlici u studia, aby si tam jednotliví muzikanti po večerech nechodili hrát se šavlemi na mixpultu. Dále oceňuji jeho osobní statečnost spolupracovat s namachrovanýma týpkama, kteří ho drsně ignorovali - a to je ještě jemně řečeno. Většina kapely (krom zpěváka Tonyho Martina, který názor nemá, aby nepřišel o flek) se považovala za matadory rockové scény (jemně řečeno) a dávala hlasitě najevo, že je nebude školit nějakej černošskej rapper.

Ernie však přes velké boje s kapelou i s vydavatelskou firmou (která nakonec nechala vytvořit tři závěrečné mixy) za cenu mnoha kompromisů prosadil ostřejší, živočišnější sound desky bez příkras, která je plná drsných riffů a hlavně skvělých ponurých hitů, se kterými se Black Sabbath vrátili ke svým kořenům. Pryč byla ta načančanost a nemístná pompéznost předchozích desek – byli tu zpět ti vzteklí rafani, z kterých šel strach.

Deska hodně založená na riffech – zaposlouchejte se třeba do jedovatého a temného otvíráku Illusion of Power, který svým proslovem ozvláštnil sám Ice T. Nebo do výborné Can't Get Close Enough, která začíná tak nevinně. Hned následující Shaking Off The Chains potvrzuje má slova – temnota sama, která teče z Iommiho zesilovače. Tady by zazářil Ozzy. Po nezbytné baladě I Won't Cry For You následují další dvě nádherné riffové záležitosti Guilty As Hell a Sick And Tired. Trochu optimizmu přichází až s odlehčenou Rusty Angels. Titulní song Forbidden s mrazivými klávesami je mostem a připomínkou předchozího alba Cross Purposes. Členitá Kiss of Death zakončuje tuto jízdu. Nejlepší nahrávka s Tonym Martinem.

Bohužel doba vzniku nebyla pro podobnou muziku ideální. Dnes však můžeme připustit, že tehdy bylo album Forbidden kritizováno neprávem.
reagovat

Hanry @ 01.08.2018 13:20:34
Já osobně si myslím, že nelze porovnávat desky, mezi kterými je rozdíl 12 let, s absolutně odlišnými zpěváky, co se týče rozsahu hlasu i techniky. Born again má alespoň tu výhodu, že je tam silný materiál, byť s otřesným zvukem. Za mě se nabízí porovnání s deskou Eternal Idol, prvním albem s Tonym Martinem, která se dá považovat také za jeden z nejslabších kousků histore BS.

Tady je to bohužel obojí, co schází. Prvky rapu se absolutně nehodí a nezapadají do Iommiho riffů, ostatně celá sestava v rozhovorech uvádí, že bylo od začátku-do konce s albem vše špatně, počínaje tlakem managementu (jako nikdy předtím),přes materiál a otřesný zvuk. Největší problém s Erniem C měl Cozzy Powell, který postupně ztrácel moitvaci, mít cokoli společného s albem a naléhal na Iommiho, ať se ještě něco zachrání (změnou lidí, co se na albu podílejí a politiky).

Jako nejmenší problém se jeví zmíněná doba,že tehdy tento styl hudby neletěl. Vyzdvihl bych pouze Kiss of death, která je skutečně hitová a je škoda, že se nevyskytla na jiném albu a Loser Gets It All, což je paradoxně "jen" japonský bonus, jinak je na albu spousta šedivých míst,opakujících se refrénů bez nápadu. Je mi to líto, že musím absolutně ve všem s autorem vlákna nesouhlasit.

jirka 7200 @ 01.08.2018 13:52:34
Ahoj Hanry. Já jsem si tyto dvě alba vybral k porovnání záměrně, protože je jim nejčastěji vytýkána kvalita zvuku, v případě Forbidden dle mého neprávem.

Porovnávat mezi sebou je dle mého možné, pořád jsou to alba od jedné kapely. Určitě se ti některá desek od Black Sabbath líbí více či méně a kdo zpívá, je celkem vedlejší. Mám oblíbená alba jak s Ozzym, tak s Diem či Martinem. Prvotní je pro mě kvalitní repertoár.

Na desce žádný rap použitý není, pouze krátký monolog Iceho T. - to je častá výtka, podle mě zcela zbytečná. Ice tu skadbu nijak nekazí, ale také bych se klidně bez té vsuvky obešel.

Celá sestava brblala, z jakého důvodu, o tom jsem již psal. Bylo méně peněz na nahrávání, muselo se méně popíjet a více makat. Cozy vytruboval, jak špatný zvuk má, že si neměl možnost zvuk ohlídat (petlice byla masivní) a že na albu Headless Cross si to ošéfoval, protože desku spoluprodukoval.

Tak to se směju, obě desky mám a na Headless má zvuk bicích úplně stejnej, akorát víc utopenej v celkovém soundu. Naopak na Forbidden je zvuk bicích krásně ostrej a výraznej.

Na kvalitě materiálu jednotlivých desek se neschodneme, to je však v pořádku - každému se líbí něco jiného.


jirka 7200 @ 01.08.2018 18:12:08
Kdo z fandů Black Sabbath by si chtěl pustit pro zajímavost desku Forbidden v hrubém mixu beze zpěvu, tak tady má příležitost.

Zde naplno vyniká síla riffů a kvalita celkového materiálu.

>> odkaz

Pegas @ 01.08.2018 18:24:57
Nikdy jsem nepochopil velkou kritiku této desky. Samozřejmě bych to moc nesrovnával s Born Again nebo s s obdobím s Ozzym či Diem. Ale když vezmu desky s Martinem, tahle mezi ně krásně zapadá. Podle mě se od jiných moc neliší ani zvukem, ani nápady (ne že by ty předchozí byly nějak extra originální). Že je tam kraťoučká rapová vložka, to je v celé desce zcela zanedbatelné, na tom se kritika opravdu postavit nedá. Chápu, že tohle nemusí třeba fanoušci Ozzyho, ale oni to kritizují i příznivci Black Sabbath s MArtinem, tomu nerozumím.

Hanry @ 01.08.2018 18:39:17
Dobře, uznávám, nechal jsem se trochu unést, malinko mě namíchlo...ne to je moc ostré slovo,..řekněme "vybudilo" k mé reakci to, že zde bylo srovnání s Born again a ještě k tomu z těch 2 desek vyšla vítězně tato deska, s čímž až za hrob nemůžu souhlasit, byť jak sám píšeš, je to subjektivní pocit a názor každého z nás, co si o té či oné desce myslí.

Forbidden jsem neslyšel snad 15 let, takže jsem to malinko přehnal s tou kritikou rapu, opravdu tam (co jsem teď rychle přejel písničky) ty stopy po něm nejsou, jen v té uvodní pár sekund, myslel jsem si, že toho bude více té "zasažené" oblasti morem zvaným rap. Dobře, tuto kritiku mažu, není to opodstatnitelné.

Jinak aby bylo jasno já jsem i fanouškem éry s Martinem a Tyr je pro mě takový klenot, srovnatelný s HaH nebo Sabbath bloody sabbath a Master of reality (moje top 4 alba), takže víc než třeba takový Paranoid.

Hanry @ 01.08.2018 18:43:07
Ještě vsuvka, nemůžu si pomoct, ale ten zvuk je tady opravdu příšerný, zlatý Born again, tam to aspoň pasuej do té atmsoféry toho alba, ale tady mi to přijde takové utlumené ten zvuk, jako bych poslouchal nějaké demo verze, které ještě čeká x uprav, než se dostanou na pult v podobě CD.

Hanry @ 01.08.2018 19:17:59
Ještě si dovolím citaci z knihy "Black Sabbath,Steven Rosen" ohledně detailů z nahrávání Forbidden. Vyjádření Ernieho C:

"Klidně bych s nimi pracoval znovu, bylo to příjemné, až na míchání, do kterého vstoupila nahrávací společnost a začala prosazovat nesmysly, první mix desky zněl jako Alice in Chains nebo Nirvana, bylo to hodně syrové, zvuk byl suchý, kytary i vokály byly ostré a nekompromisní a nahrávací společnost chtěla, abychom ho trochu namočili, neznělo to jako Sabbath, což je vyděsilo a museli jsme míchat znovu. Nový mix zněl jako návrat do 80.let a my jsme si říkali, že takhle se dneska desky netočí. Na míchání v Angli se ukázal i Brian May a řekl: "Zní to dobře, je to živé a energické, má to náboj, jaký jste měli před 20 lety." Bylo příjemné, že Brian, Tonyho dobrý přítel přišel a řekl, že se mu to líbí, ale firma trvala na desce Sabbath s monumentálním zvukem. Chtěli abychom opakovali ohranou písničku. Přišel za náma chlapík z firmy a o skladbě Can't Get Close Enough prohlásil, že zní jako Soundgarden, a Tonyho to naštvalo, hrozně zuřil."

jirka 7200 @ 01.08.2018 23:48:21
Ahoj Hanry, to co popisuje ona kniha není přece nic nového. Takové tanečky podstupovala většina kapel. Hudební byznys byl byznys jako jakýkoliv jiný a management firem se snažil mnohdy drsnými způsoby maximalizovat svůj zisk.

U Black Sabbath to na albu Forbidden dopadlo relativně dobře narozdíl od mnoha jejich kolegů, kde člověk pomalu nepoznal, o jaký spolek se jedná.

Zde byl zadán požadavek na drsné album ve stylu Black Sabbath bez zbytečného studiového šlechtění. Prostě tak, jako točili desky na počátcích své kariéry.

Tento cíl byl splněn. Hutná a drsná deska byla natočena. Samozřejmě dnes je možné sáhodlouze polemizovat nad tím, co by se dalo natočit jinak.

Důležité je také posuzovat zvuk z originálního prvního vydání na CD, či desky. Pokud bude někdo spekulovat o zvuku z ukázek na YTB, tak to nemá valného významu.

Hanry @ 02.08.2018 03:02:40
Jirka 7200: Ahoj, z toho rozhovoru, co jsem zde citoval, jsem ale právě pochopil, že Iommi a spol chtěli moderní zvuk z té doby (proto zřejmě ta narážka na Nirvanu,Soundgarden), ne právě ten klasický sabbatovský hutný z minulých let, ale pojat tu desku moderněji, ale managment tlačil na opačný protipol, což je špatně, jinak ale souhlas ve všem ostatním, co píšeš. Je to ale jinak nekonečná polemizace, což je možná na jednu stranu ale asi dobře, na to ta diskuze tady slouží si vyměnit názory.

jirka 7200 @ 02.08.2018 10:36:59
to Hanry : poslechni si hrubý mix desky Forbidden, který jsem dal do odkazu. Iommi je Iommi, toho novým kouskům nenaučíš. Připravil řadu temných sabbaťáckých riffů v písních, dle mého velmi povedených. To byla jeho práce. Nebyl to žádný materiál podobný Nirvaně či dalším trendy kapelám, ale 100% hard rock v jejich nejlepší tradici.

Potom je tu management firmy I.R.S., který chtěl z poslední nasmlouvané desky Black Sabbath trhnout určitý balík peněz. Měl za to, že spojení temných Black Sabbath a kontroverzních gangsterů z Body Count bude dobré promo. Proto najali tehdy trendy hudebníka Ernieho C. z Body Count, aby pomohl kapele k modernějšímu výrazu. Ernie se sice snažil, seč mohl, ale z nahrávky vylezli stejně nakonec opět drsní Black Sabbath. Tak alespoň do první písně narouboval Iceho.

To, co prošlo Aerosmith v klipu Walk this Way s Run DMC - s rapujícím Tylerem, však nezabralo u konzervativnějších fandů Black Sabbath, kteří takovéto spojení jednoznačně odmítli.

Stín této spolupráce poté upadl na celé album. Mnoho fandů desku ani neslyšelo, protože mysleli, že je celé rapové.

Proto dnes dle mého neprávem stojí ve stínu celé diskografie kapely, i když je na něm mnoho povedeného materiálu.

horyna @ 04.08.2018 09:05:51
Jsem moc rád za tutu recenzi. Konečně vnesla trochu světla, do opomíjeného Martinovského alba. Svého času jsem jej vlastnil, ale jeho nepovedený zvuk mě nakonec udolal, zbavit se ho. Možná to nebyl úplně dobrý nápad:-)
Nápadité a na zajímavé riffy bohaté album, které zhazovaly remcy okolo jeho vzniku a produkce. Přitom dostalo excelentní sestavu a taky trošku stupidní obal. Velké díky Jiří.

jirka 7200 @ 06.08.2018 11:36:47
Pegas mě nasměroval správným směrem svou poznámkou v rubrice "Co právě poslouchám" z 5.8.2018, kde uvedl,že si poslechl i Body Count.

Ten poslech je totiž další díl puzzle do sestavení okolností obrazu doby kolem roku 1995, který jsem nezmínil a přede recenzí si nepřipomněl.

Nevím, zda si vybavíte sountrack k filmu Judgment Day z roku 1993. Ostartoval totiž do té doby velmi neobvyklé pokusy mísení tvrdých odrůd rocku a metalu s hip hopovou scénou. Písně spolu nahráli mimo jiné třeba Slayer s raperem Ice T či Sonic Youth s Cypress Hill. Naprosto nečekané spojení mnoha kapel vzbudilo obrovský zájem posluchačů a zemětřesení v žebříčcích prodejnosti.

Vydavatelské firmy zavětřily a podobnému druhu muziky daly zelenou. Mimo jiné i metalové kapele Body Count, který právě s Erniem C založil hip hoper Ice T.

Jejich dle mého nejlepší deska z roku 1994 s názvem Born Dead mísí hard rock, heavy metal s hardcore punkem a rapem. Ty riffy Black Sabbath jsou na této desce rozpoznatelné, pusťte si třeba song Masters of Revenge. Mimo jiné se zde nalézá i cover Hey Joy od Hendrixe.

Album vyšlo u major labelu Virgin a velmi slušně se prodávalo. Zvuk na desce je celkem solidní, ale má skladbu od skladby kolísavou úroveň.

Takže myšlenkové pochody firmy byly patrně následující - když se prodávají výborně rap metalové desky (viz také debut RATM) s odkazy na Black Sabbath, tak by to mělo fungovat i naopak - vydáme desku Black Sabbath s rapovou vložkou a bude úspěch zaručen.

Je vidět, že ve světě hudby se vše odhadnout nedá. :-)

Hanry @ 11.08.2018 05:44:44
Mimochodem, Iommi s Martinem uvažjí o remake většiny alb v této éře s Martinem a nahrání i nových písní, sám Tony Martin v jiném rozhovoru zdůraznil, že hlavně u Forbidden je to potřeba, protože album nepovažuje za dobré/uspěšné. Takže je vhře návrat části z této sestavy. Krátký uryvek z rozhovoru s Iommim:

"Tony Iommi has opened up about his future post-Sabbath in an exclusive interview with theMusic, where he revealed hopes of reuniting with former frontman Tony Martin to record new music, in addition to the re-issues of some of their classic material. Iommi confirmed that re-releases of Headless Cross and TYR are just around the corner.

"We've held back on the reissues of those albums because of the current Sabbath thing with [current frontman Ozzy Osbourne], but they will certainly be happening," Iommi said.

"...I'd like to do a couple of new tracks for those releases with Tony Martin. I’ll also be looking at working on Cross Purposes (1994) and Forbidden (1995).""

Hanry @ 11.08.2018 05:48:04
Tony Martin: "And just the fact that he wants to do it (Iommi), it's, like, 'Oh, yeah. That's cool.' 'That's cool.' 'Cause those albums have been deleted for a long time, and I think they could sound better.

“Especially 'Forbidden' - oooohhhh… I hate that. It was the end of my time with Black Sabbath, so it's so… When I listen to it now, I think how I could make it better. So if he gives me the chance, I would love to do that again. Yeah, the possibility is definitely there."

Admitting that ‘Forbidden’ in particular isn’t very Sabbath-esque,"

Myslím si, že není co řešit, Forbidden se prostě nepovedlo a tyto rozhovory mě v tom jen utrvzují.

Pegas @ 11.08.2018 10:53:04
Já bych se vykašlal na to, co říkají muzikanti, většinou to je to, co se jim hodí do krámu. Jakákoliv reedice z toho podle mě nic nového neudělá, možná by mnoha fanouškům stačilo, kdyby prostě znovu vydali nedostupné desky. Prostě někomu se Forbidden líbí, někomu ne, já to považuji za srovnatelného se všemi deskami s Martinem. Když se v tomto případě kritizují špatné skladby, v čem je lešpí třeba Cross Purposes, to mě třeba kdysi po nákupu spíš zklamalo. Forbidden má podle mě i blíž k původním Black Sabbath než předchozí alba s Martinem, kde byl přeci jen větší příklon k osmdesátkovému komerčnějšímu rocku. Frobidden se víc vrátilo k temnotě. Vlastně mi docela i pasuje k ultratemnému Dehumanizer.

jirka 7200 @ 11.08.2018 14:48:03
Ahoj Hanry! Já se až tolik neřídím tím, co muzikanti říkají v rozhovorech. Smysl jejich výroků je dle mého jediný - promo svého nového díla či snaha odůvodnit fakt, že se předchozí deska tak neprodávala.

Lépe je se od těchto výroků oprostit, neboť mohou být totiž po letech zavádějící a tendenční. Mnohé desky, které v době vzniku byly přehlížené, se mohou po čase přerodit v uznávané dílky v diskografii.

Já dám více na svůj subjektivní názor, vytvořený mnoha poslechy a ty jsou také základem mé recenze.

Nicméně, pokud bych se měl zabývat tím, co sami muzikanti řekli, tak mi z toho stále vychází, že spíše tehdy kritizovali zvuk alba a ne materiál samotný, který naopak chválili.

Nakonec Tony Iommi, jako vlastník práv uvažuje o znovu vydání desek s Tony Martinem. Bohužel jiné obchodní aktivity s Ozzym a nemoc mu v tom prozatím zabránily.

A jak se Tony Iommi staví k albu Forbidden dnes? Dokonce zvažuje o remixu tohoto alba, neboť se mu hudba na něm dodnes velmi líbí. Toto uvedl na svém FB profilu.

Zde je doslovná citace : "I really like the album, but I was never happy with the overall sound, so I'm going to re-mix it before it comes out again."

Hanry @ 11.08.2018 17:46:12
Díky za reakce chlapi, jinak Jirko vidím, že ti nic neuteče, myslel jsem si, jak vás tu tato zpráva překvapí, že uvažují o re-make a hle, zase nic :). Jinak ano, oba (Iommi,Martin) se vyjadřují spíše ke zvuku, nikoli k obsahu desky, s kterým mám ale já třeba větší problém než se zvukem. Věřím ale tomu, že až se dá Iommi dokupy, odpočine si a najde znova chuť, tak první projekt od ukončení éry s Ozzym bude opravdu s Martinem, což by pro mě bylo ceněno určitě výše, než poslední projekt s Ozzym, který mě zdaleka nenaplnil (ani koncertně ani poslechem studiové desky 13-ky a to nenarážím ani na věk pánů, protože Ozzy samotný s Zakkem Wyldem se mi tento rok líbil, ale poslední koncert Sabbathů (v Praze), byl nějaký "prázdný".

northman @ 16.08.2018 10:09:06
Taky se mi líbí tahle deska, je správně tvrdá a co se týká zvuku, tak když si vzpomenu na to, že když jsem začínal s nahráváním bigbítu, tak jsem poslouchal oblíbenou hudbu přes repro v magnetofonu tuzemské výroby, občas jsem si to vylepšil napojením na repro radia ze čtyřicátých let. V současné době většina poslouchá muziku z mobilu přes sluchátka nebo přes plastové repráčky u počítače. Tady se nedá mluvit o tom jestli ta daná nahrávka má špatný zvuk. Zvukovou kvalitu neřeším, i když nyní poslouchám bigbít přes kvalitní repro bez korekcí. Tahle deska je lepší než většina desek s Ozzy Osbournem po roce 1975. Díky za popis.

25.07.2007 martin.b
1 stars

Toto je od A až do Z nejhorší deska od Black Sabbath. Škoda, že zároveň poslední dosavadní studiovka. Čert ví, jak to vlastně celé tenkrát Tony Iommi myslel. Už celkem brzo po vydání, Iommi v rozhovorech označoval tuto nahrávku za, mírně řečeno, nepovedenou. Moderní to není, nápadité taky ne. Martin jakoby ztratil úplně šťávu a Iommi nápady. Špatná písnička střídá ještě horší. Ano, co se týká Black Sabbath, tak jsem "kompletista" a toto album vlastním, ale neslyšel jsem ho už hodně dlouho. Vím moc dobře, co na něm je. Veliké zklamání pro všechny fanoušky téhle kapely.
reagovat

pepa @ 25.07.2007 14:47:21
Kecáš,tohle album vůbec není špatné.Dávám tři body

martin.b @ 25.07.2007 16:31:20
Pepo, v pořádku. Beru Tvůj názor, ale respektuj prosím ten můj. Dík.

Petr @ 18.11.2007 21:12:36
jo, tak v tom máš, marty, pravdu. těžce jsem sháněl desky s Tony Martinem, ale Forbiddenu jsem se už zbavil-velké zklamání...

Hanry @ 10.01.2008 22:49:17
JO,tohle album je asi nejhorší,ale musím podotknout,že píseň Loser Gets It All je jediná povedená na tomhle albu,má šťávu a moc se mi líbí..

martin.b @ 11.01.2008 09:06:08
Hanry - skladba Loser Gets It All, je opravdu asi nejlepší z období alba Forbidden, ale na původím vydání alba se tato skladba bohužel nevyskytuje. Slyšel jsem ji jen z nějakého výběru.

Hanry @ 12.01.2008 12:23:47
martin:Já vím.ta skaldba je Japonský Bonus..Toto CD jsem nekupoval,pouze jsem si ho stáhl přes net i s touhle bonusovou skladbou.

Pavel @ 03.01.2009 21:45:31
Představuje táhle deska doopravdy definitívni konec Black Sabbath, když nepočítám výběrovky? Je tohle jejich poslední stúdiové album? Myslíte, že má Tony Iommi ještě šanci nějaké album stvořit a oplatilo by se mu to vůbec? A s kým by bylo podle vás studiové album nejlépe natočit, s Ozzym, Diem, nebo Martinem?

Hanry @ 29.03.2009 18:22:20
To Pavel:tento rok v dubnu vydá black sabbath pod názvem Heaven and hell (museli se přejmenovat kvůli Ozzzyho manželce,která vlastní na toto jméno autorská práva - nevím proč..) nové album s Diem.Oficiálně vycházi kolem dubna

dreamer @ 11.06.2009 13:42:45
Mne sa tiež album páči a na jednotku to nevidim ani keby neviem čo bolo,ale každý máme svoj názor:-)

Detail hodnocení alba (hodnoceno x)

5 hv?zdi?ek - hodnoceno 0x

5 hv?zdi?ek - hodnoceno 1x
jirka 7200
5 hv?zdi?ek - hodnoceno 2x
oravda.cz, zdenek2512
5 hv?zdi?ek - hodnoceno 0x

5 hv?zdi?ek - hodnoceno 2x
martin.b, guns n roses
5 hv?zdi?ek - hodnoceno 0x

copyright Progboard 2005 | created by www.potentus.com and Poki | hosting sponzoruje Internetplus.cz | RSS kanál RSS kanál

Pravidla pro užívání webu Progboard.com naleznete zde.

Přidej na Seznam optimalizace PageRank.cz ?esk? toplist SuperLink Add to Google

Google Pagerank - www.progboard.comGoogle Pagerank S-Rank - www.progboard.comS-Rank JyxoRank - www.progboard.comJyxoRank

Ikonky

Rock Shock Hudba 2000