Beatles, The - Help!

Beatles, The - Help! - tracklist alba, hodnocen?, recenze

1965

Tracklist:

01. Help (2:20)
02. Night Before (2:36)
03. You've Got To Hide Your Love Away (2:11)
04. I Need You [Harrison] (2:31)
05. Another Girl (2:07)
06. You're Going To Lose That Girl (2:20)
07. Ticket To Ride (3:12)
08. Act Naturally [Russell/Morrison] (2:32)
09. It's Only Love (1:58)
10. You Like Me Too Much (2:38)
11. Tell Me What You See (2:39)
12. I've Just Seen A Face (2:07)
13. Yesterday (2:07)
14. Dizzy Miss Lizzy [Williams] (2:53)

All songs written by John Lennon and Paul McCartney, except where noted.


Obsazení:

George Harrison – lead guitar, lead vocals (4, 9), backing vocals, rhythm guitar
John Lennon – rhythm guitar, lead vocals (1, 3, 6-7, 9, 11, 14), backing vocals, snare drum (4), tambourine (11), electric piano (14), organ (14)
Paul McCartney – bass, lead vocals (2, 5, 11-13), backing vocals, lead, guitar, acoustic guitar, acoustic piano, electric piano, güiro
Ringo Starr – drums, percussion, claves (11), lead vocals (8)

George Martin – piano
John Scott – flute (3)

 
25.04.2020 Monthy
4 stars

Sobota ráno, kafe, cigárko a Beatles, víkend jak má být. A jaká je Help, čtvrtá deska brouků?

Help - (ne)typická vypalovačka hned na úvod, od prvních tónů jsem chycen, kývu hlavou a podupuju si do rytmu,autor promine, ale rychlejší tempo téhle písni prostě sedí. Následnou Night Before jsem po pravdě neslyšel už léta a sypu si popel na hlavu, příjemná melodická záležitost. A zpomalíme, You've Got To Hide Your Love Away - chytlavá balada stojí akustické kytaře, procítěném přednesu a zmínit se též musí zpestření v podobě flétny, patří k tomu nejlepšímu z těch pomalejších kousků ranných kusů. Ve volném tempu pokračuje i I Need you, Georgův hlasový projev neurazí, stejně jako netradiční rytmická sekce. A na scénu se vrací rock'n'roll v podobě Another Girl, tradičně kvalitní vokální part doplněný výraznou kytarou. Na stejné vlně se veze i You're Going To Lose That Girl, která stojí na vokálním souboji John x Paul a George, přičemž odpovídačky připomenou úvodní píseň. Bum! Kytarová Ticket to Ride patří k "nejtvrdším" písním v rámci tvorby Beatles, hutné kytary, Ringovo geniální nebubnování, skvěle sednoucí tamburína, super přechod na závěr...zkrátka jedna z nejlepších věcí nejen na tomto albu, ale i v konceptu celé broučí produkce. Kdybych měl hodnotit po dohrání první strany, pět hvězd by nebylo daleko od věci.

Svou chvilku slávy si Ringo užije s Act Naturally - typická Ringovka v country poloze, standart který nepřekvapí. It's Only Love mi v hlavě evokuje jiný "It's Only" song z let pozdějších, i přes zajímavé kytary si mne však nezískala. Podobné je to i s You Like Me Too Much, ačkoli musím přiznat, že Georgovy ranné kusy jsou pro mne milým oživením prvních alb. Následná Tell Me What You See svou folkovou náladou připomíná předešlé ( a svým způsobem i následující ) album, zkrátka další příjemná melodická záležitost, podobně jako I've Just Seen A Face, tahle poloha kapele prostě sedla. Co říct k Yesterday a nemlátit při tom prázdnou slámu ? Snad jen že je to pořád sakra dobrá věc. Závěrečná Dizzy Miss Lizzy mně nikdy nebavila a zvrat se nekoná, píseň působí jako zjevení z dob prvních dvou desek a vždy mi její "energičnost" přišla tak trochu jako.

Závěrem - Help mám z prvních desek Beatles naposlouchanou asi nejméně. Velmi silná první strana patří ke zlatému fondu skupiny, druhá mi náladou příjde jako předzvěst medley z Abbey Road, ovšem kvalitou se mu rozhodně nevyrovná. Po chvilce rozvahy ****. Následující alba však půjdou ještě výše...
reagovat

jiří schwarz @ 26.04.2020 01:30:28
Na to, že jsi studoval historii, se mi zdá dost neskutečný, jak ve svém hodnocení ignoruješ dobový kontext toho LP. V době vydání naprostá pecka. Merceysound vládnul světem. To je jako napsat, že Bach byl celkem fajn, ale to pravý javorový, orchestrální tutti, přišlo až s Beethovenem. Jako, kdyby Picasso v začátcích byl ne až tak skvělej malíř, jelikož vrchol jeho díla je kubismus. Taky bych asi nepsal recenze na swing s tím, že je tam málo rock’n’rollu, což je ta moje parketa.

Monthy @ 26.04.2020 09:08:32
Dobré ráno Jiří, děkuji za reakci. Musím se přiznat, že do hlubších historických sond se zatím bojím pustit, hudební literaturu již moc nesleduji ( sem tam nějaké memoáry, naposledy Ozzyho ), navíc i systematický poslech hudby měl několik let útrum, o psaní ani nemluvím - to se ostatně snažím s pomocí tohoto serveru napravit, najednou je čas 😉. V neposlední řadě musím přihlížet i k většímu rozhledu kolegů tady, proto se schválně uchyluji k čistě subjektivnímu hodnocení, abych si nezadal. Beru však tvou výtku na vědomí a třeba to v druhé části broučího portfolia ( které mi vždy bylo bližší) bude lepší...

Co se týče závěru tvého příspěvku, dobový kontext je jedna věc, jeho ukotvení v kontextu širším je věc druhá. U Beatles mně vždy fascinovala jejich schopnost kvalitativního růstu a schopnost radikální změny formy uměleckého projevu. Tento proces se dá u Beatles sledovat již od začátku, avšak ta skutečná revoluce v hlavě dle mého názoru udává od Rubber Soul dále ( vrcholní Beatles 65-68 ? ). Přesto, či možná proto jsem začal od začátku - uvědomuji se, že nebýt ranných ( 62-65 ) výtvorů, nikdy by nevzniklo to, co považuji za jeden z vrcholů muziky vůbec. Navíc si to člověk opravdu užívá, ten růst je slyšet. Že to třeba není z mých příspěvku patrné mně mrzí...

bullb @ 26.04.2020 12:22:51
Monthy: chápem ťa, myslím tým kategóriu takmer seniorov (fuj, aké zaradenie), do ktorej už skoro patrím. Hudba má však ešte jeden pohľad, presnejšie počuteľný pohľad: je to niečo nedefinované, ktoré poslucháč dostane do seba spolu s dávkou hudby. Preto Beatles sú aj jedným z najväčších fenoménov 20. storočia.
Vďaka za názor a recenziu.

09.07.2019 Brano
5 stars

Beatles sú Beatles!O tom žiadna pochybnosť.Celé je to nenormálne jednoduché a zároveň nenormálne zložité a v tom je to čaro.Ako Škoda 105 je Škoda 105 a nijaký bavorák,tak Beatles sú Beatles.Jasné jak facka!Jasnačka,sú silní v kramflekoch ,ako pájkovačka.Počúva ich dedko,babka,decko aj kačka.Už náš prvý slovenský prezident Svetozár Hurban -Vajanský si ich spieval,keď tlačil tie oné... Národnie noviny.Beatles sú skrátka Beatles!To sa inak nedá!To pochopí i susedova Heda a tá je komplet hluchá.Aj keď do ulíc vyjdú všetci čínski pionieri a vybuchnú všetky atómky sveta,vo vojne i v mieri,Beatles máme stále na tanieri!Pretože ONI sú veční!!!Musím už končiť,idem do roboty a tak si spievam...jestrdej,ol maj trabl síms tu fár evej...

PS:Pozdravujem svokru,starú ježibabu-bitlsáčku.V septembri bude tomu krásnych 10 rokov čo som ju nevidel.Budem oslavovať,už sa chladí šampáňo,metaxa,ribizlák aj prazdroj.Ožerem sa jak sviňa!Keď som ju naposledy videl,mala snáď 180kg,bola jak tulenia samica v treťom stave.Teraz to tipujem na 250kg a štvrtý stav a viem,že už nikdy nepríde,lebo to by ju musel naložiť žeriav na korbu Pragy V3S.Takže,do ďalších rokov prajem veľa zdarov do naberania nových kilogramov!
It´s Only Love >> odkaz
reagovat

jirka 7200 @ 09.07.2019 13:20:40
Brano, na V3S nemusíš přidělávat jeřáb - již byly takové vyrobeny :

>> odkaz

PaloM @ 09.07.2019 13:29:21
Konečne, Braňo. Už mi Tvoj humor chýbal. Beatles forever, platňa aj film.

bullb @ 09.07.2019 15:19:10
Mierne vyšinuté (možno aj poriadne) písanie o tejto LP.
V každom prípade, konkrétne tu a teraz sa niet o čom baviť. Naozaj Beatles forever.

Brano @ 09.07.2019 20:51:20
Ďakujem za reakcie.Som rád,že tieto moje "recenzie" niekto číta.Týmto by som chcel upozorniť majiteľa progboardu,že by mi mohol zdvihnúť gážu...zo začiatku by mi stačilo aj o nejakých slabých 300 euro.Ako človek som skromný.

horyna @ 09.07.2019 22:51:26
Bomba Braňo. O Help ani slovo, no a? Raděj odvaz, než fráze na sto a jeden způsob. Díky za zábavu!

Brano @ 10.07.2019 10:48:52
Horyna,dík.Niekedy to treba odľahčiť a nebrať veci až tak vážne,nech je sranda.

Petr87 @ 10.07.2019 11:00:44
Braňo, bravo! :)

Brano @ 10.07.2019 11:32:29
Petr,dík! :-)

dolycentrum @ 10.07.2019 14:52:49
Brano...vymenim svokru za orig.japan HELP....! moja chodi,pyskuje,ma pindy a nejakych 65 kg,videl som ju vcera a budem chory este 10 rokov. Nechcem oslavovat,lebo urcite vyrocia sa nedozijem...beries ?????

Brano @ 10.07.2019 15:26:07
Tak to ani náhodou!!!

Inak viete prečo má svokra kruhy pod očami?Pretože čert nikdy nespí!

Príde chlap na spoveď a hovorí kňazovi:
"Otče, zbil som svokru" a kňaz mu na to:
"Synu,najskôr povedz hriechy a až potom dobré skutky"

Mayak @ 10.07.2019 15:38:49
... aký je rozdiel medzi palacinkou a svokrou?
Zásadný ...

Palacinka je najlepšia zrolovaná a teplá ...

(teda logicky svokra je najlepšia vystretá a studená ...)

29.01.2018 vmagistr
4 stars

Rok tisící devítistý šedesátý pátý je rokem, kdy ve Spojeném království kulminovala merseybeatová a rhythm & bluesová vlna. V laufu byli Rolling Stones, Kinks či Animals, stejně jako Dave Clark Five, The Hollies...no a samozřejmě Beatles. Pro ně měl být navíc letopočet s pětkou na konci přelomový, když si v jeho druhé polovině začali k partiturám zvát exotičtější a možná už i něčím "posilněné" múzy. Srpnové album Help! má ale pořád ještě blíž k jejich staršímu písničkovému beatu než k psychedelickým hrátkám Seržanta s Kvérem.

Stejně jako na předchozích deskách se i zde podařilo Broukům nacpat do vinylových drážek pěknou řádku hitů. Úvodní dvojka Help/The Night Before, Ticket to Ride nebo You´re Going to Lose that Girl si rády hrají s vícehlasy a vokálními odpovídačkami, protikladem protikladovitým jim budiž vkusně ošmytcovaná oduševnělost Yesterday. Plný a hladivý zvuk dvanáctistrunné kytary zase určuje povahu klidnějších, ale emočně nadupaných kousků You´ve Got to Hide Your Love Away a It´s Only Love.

Při prvních dojmech méně výrazné, přesto však zpěvné a poctivé skladby tu zastupuje trojice I Need You, You Like Me Too Much a I´ve Just Seen A Face. Countryové inspirace, nejvýraznější v posledním jmenovaném kousku, odráží ještě předělávka Act Naturally. Jenom ten závěrečný rock'n'roll Dizzy Miss Lizzy vnímám na albu tak nějak nad plán - cover, který se na desku jakoby "zatoulal" z o dva roky starších nahrávek, cítím jako daleko více včerejší, než McCartneyho majstrštyk, se kterým bych si na finále desky úplně vystačil.

Ohníček, který Macca koncem roku 1960 založil v hamburském příbytku, plápolá i o pět let později jasným a silným plamenem. Po A Hard Day´s Night je pro mě Help! asi nejpovedenější tečkou na merseybeatové polovině beruščiných - tedy pardon, broučích - krovek. Čtyři hvězdičky s přehledem a s mírným náběhem na tu pátou.
reagovat

horyna @ 30.01.2018 08:15:08
Kamoš z práce byl se svým známým na vánoce v Anglii, v Liverpoolu. Šli se podívat i do klubu Cavern a byli nadšeni výbornou atmosférou a vystupujícím písničkářem, který skvěle interpretoval Beatles-áscký songy. Pozval je dokonce na pódium a jelikož tam byli jediní z východu, střihli si s ním Back in the USSR a ještě Twist and Shout.

jiří schwarz @ 30.01.2018 15:50:51
Pro mě naprostá dokonalost. I ta Dizzy Miss Lizzy (souhlas s vmagistrem, že je na albu jako navíc z dřevnější doby), vždycky jsem se na ni na konci těšil, vlastně jediná taneční věc na LP.

Nikdy by mě nenapadlo, že takové album může být za méně, než 5*. Zná někdo z r. 1965 lepší a pro vývoj rocku zásadnější LP (pro mě o chlup za Help Dylanova Bringing It All Back Home)?.

vmagistr @ 30.01.2018 17:14:23
jiří schwarz: Co třeba hned následující Rubber Soul? Je to těžké takhle poměřovat, ale já s tím nejvyšším hodnocením nerad "plýtvám".

Jarda P @ 30.01.2018 18:12:27
Help je nakročením k mistrovským dílům, počínajících Rubber Soulem. Jen chloupek nim k nim chybí.

Jarda P @ 30.01.2018 21:06:03
Oprava: Jen chloupek mu k mim chybí.

EasyRocker @ 02.02.2018 18:37:18
Taky jsem se do LIverpoolu a Cavernu podíval v r. 2014 na zájezdu Anglie + Skotsko + Wales. Vidět tam fotky The Who, LedZep, Beatles a dalších - nepopsatelné :)

lover-of-music @ 02.02.2018 19:08:22
Tohle album mám rád. Je takové klidné, nenásilné, milé a pohodové. Určitě bych vyzdvihl skladby jako Tell Me What You See, You Like Me Too Much, naprostou klasiku Yesterday, It's Only Love, kytarovou parádu I've Just Seen A Face, Another Girl a zejména výbornou You've Got To Hide Your Love Away. To jsou skladby, které si kdykoliv a strašně rád poslechnu i zazpívám. Jen ty texty kdyby nebyly tak plytké. Pořád jenom láska, láska a zase láska. Ale co. Pal to čert. Muzika je hodně dobrá. A to se počítá.

Co mi opravdu vadí je závěrečná Dizzy Miss Lizzy. Tu vnímám jako zbytečnou vatu. Ale jinak albu dávám krásné 4 hvězdy. Dřívější alba jsou na tom hůř. Hlavně co se týče textů. Co skupině Beatles nemůžu upřít, je to, že jsou geniální melodici. Ale ty texty do toho roku 1965 jsou fakt hrůza.

04.04.2014 Akana
5 stars

Ještě ne. Ale zlomový big bang ve způsobu tvorby kapely už je na spadnutí a Help! přináší jeho drobné předzvěsti. Stejně jako v případě Perného dne je první strana LP soundtrackem z druhého beatlesáckého filmu, zatímco tu druhou naposledy doplňují dvě coververze. Zatím stále převládá bezstarostný duch předchozích desek, ale část písní zní zase o něco dospěleji a v jejich náladě nebo aranžérských detailech se dají vystopovat nenápadné oslí můstky k milníku jménem Rubber Soul.

You've Got to Hide Your Love Away je hořce posmutnělá a uzavírá jí osvěžující flétnový part, Tell Me What You See podobně zpestřuje elektrické piano a stavba It's Only Love nebo Ticket to Ride s výraznou rytmikou už nemá s někdejšími "yeah yeah yeah" halekačkami mnoho společného. Najdeme tu countryové úkroky (převzatá Act Naturally, I've Just Seen a Face), jako skladatel i zpěvák se prosazuje George Harrison (I Need You, You Like Me Too Much). No a samozřejmě těsně před rock'n'rollovým finále Dizzy Miss Lizzy, kterým jako by se Beatles symbolicky loučili s jednou epochou své kariéry, přichází nejhvězdnější okamžik Paula McCartneyho, v němž dostal od své Múzy pořádného francouzáka, píseň, která zamotala hlavu i zástupu jazzmanů a klasických hudebníků a stala se jednou z nejznámějších skladeb 20. století. Totálně provařená a přece pořád okouzlující Yesterday má pro kapelu zcela atypické aranžmá sestávající z kytary a smyčcového pozadí, je bezelstně prostá, křehká a nepřekonatelná.

Přes všechny emancipační jednotlivosti je ale album Help! pevně srostlé s obdobím, kdy Beatles na koncertech stěží přezpívali ječící děvčátka, vlasy jim lezly sotva přes uši, nosili distingované obleky a o Krišnovi věděli možná z doslechu. Z čím dál početnější řady svých následovníků trvale vyčnívají, ale stále hlavně díky své melodické genialitě, ještě ne svým formálním vizionářstvím. Ještě ne, ale ta chvíle se blíží.
reagovat

Hikoki777 @ 06.04.2014 09:07:59
Je to tak. Pěkně shrnuto, jako obvykle.

29.01.2011 springfame
4 stars

Help! je jedno z nejpohodovějších alb, jaké skupina za dobu své existence vyrobila. Ke zpopularizování desky jistě přispěl i stejnojmenný film, i když písničky samotné mohly zaznít kdykoliv a kdekoliv. To ale na věci nic nemění. Alespoň tedy ne k horšímu.
První strana obsahuje - stejně jako u A Hard Day´s Night - písničky z filmu, začněme logicky u ní.
Titulní píseň a zároveň otvírák je skladba jako řemen. Lennonovo volání o pomoc je osobní zpovědí silně kontrastující s hravou scénou, při které zazněla ve filmu. Dvouhlasá protimelodie k hlavnímu tématu ve sloce píseň hudebně ozvláštňuje a všechny hlasy spolu tvoří kompaktní celek. Lennonovi se tento postup zřejmě tak zalíbil, že jeho modifikaci použil i v You´re Going To Lose That Girl.
Another Girl a The Night Before nepředstavují typický McCartneyho rukopis, ale to je jen ku prospěchu věci. Člověku neznalému by se skoro mohlo zdát, že jejich autorem je Lennon. Od svých deseti let miluji onen kytarový "ocásek" na konci Another Girl.
Co mi ještě zůstává z té doby v hlavě, je neuvěřitelně komplikovaný a přitom dokonale znějící můstek v I Need You. A na volume pedál se taky zapomenout nedá. Všechny tyhle detaily pořád staví I Need You v mých očích hodně vysoko. Celý dojem mám ještě víc umocněn scénou z filmu, kdy se Beatles zřetelně tetelí zimou. Armáda kolem improvizovaného open air studia je k náladě písně ve víc než ostrém protikladu.
Lennon má na albu další dvě skvělé věci: nejprve You´ve Got To Hide Your Love Away, píseň označovanou snad všemi kritiky za dylanovskou (proč ne), obsahující kouzelný slovní obrat "cítím se dvě stopy malý". Perlou je Ticket To Ride, s Help! soupeřící o titul nejlepší Lennonovy písně z alba. Rozdrobení pravidelného metra sloky povýšilo aranžmá o třídu výše. Všimněte si také, jak dlouho si sloka vystačí s jedním akordem... Jak impozantně Help! celé album otevírá, tak Ticket To Ride i jeho první stranu končí. Celé je to kompaktní celek, který drží pohromadě úplně přirozeně a sám.
Nemůžu nevzpomenout dvoje obrázky, které k tomuto songu existují. Ty první pochopitelně pocházejí z filmu. O lyžařských neschopnostech při písni předváděných už bylo jistě řečeno dost jindy a jinde, ale všimněte si bezpočtu fórků, kterými je v písni film doslova prošpikován. Černobílý televizní záznam sice nepředvádí nic světoborného, jen variaci na téma "Beatles přehrávají písničku", ale doporučuji k pozornosti styl Ringovy hry na bicí a roztomilou drzost, jak Lennon nakládá s těmi různými "yeah"...
Druhá strana, zdaleka už ne tak celistvá, začíná převzatou Act Naturally. Ringovi country styl seděl, a tak se píseň stala dokonce součástí koncertního playlistu. Proč padla volba právě na ni, těžko říct. Je totiž jediným coverem, který Beatles před uvedením na desce v repertoáru neměli, a v podstatě ji nazkoušeli během nahrávání.
No a následuje It´s Only Love - neskutečně diskutabilní píseň, prý ospravedlnitelná pouze slušnou melodií. Ptám se, proč. Banalitu textu nechci popírat, ale je opravdu o tolik horší než jiné láskové texty nejen na tomto albu?
Srovnávat mlůžeme hned s následující Harrisonovou You Like Me Too Much. Ta není zlá, jenže ve srovnání s I Need You působí trochu jako chudá příbuzná. Ospalý a jakoby probouzející se klavírní úvod a hlavně čtyřruční klavírní sólo v podání Martina a McCartneyho posadily píseň aspoň o kousek výš.
Tell Me What You See kdysi nepatřila k mým nejoblíbenějším, ale dá se říct, že už jsem jí trochu na chuť přišel. Raději mám ale I Just Seen Your Face. Chcete návod na to, jak si vyhrát s primou, sekundou a tercií? Prosím, zde je.
No a dostáváme se k Yesterday. Stylově byla tak mimo, že se Beatles neodvážili vydat ji v Británii na singlu. Přesto asi zůstane navždy nejpopulárnější a nejrozebíranější skladbou z celého alba. Nemalou část úspěchu musíme přičíst smyčcovému aranžmá George Martina, které McCartney doplnil několika detaily (například držený vysoký tón prvních houslí v poslední sloce). Píseň se kupodivu dostala na playlist skupiny, ke konci koncertní kariéry dokonce v klasickém obsazení kytara, kytara, basa, bicí. Když jsem toto provedení slyšel poprvé (šlo o nahrávku z Japonska 1966), nemohl jsem uvěřit.
Nic nemohlo být kontrastnější než album uzavírající Dizzy Miss Lizzy. Nic víc než klasická dvanáctka v lehce uřvaném provedení. Kšeft pro americký Capitol, který potřeboval narychlo nový materiál.
Album patří k beatlesácké klasice. Dal bych i o kousek víc, ale půlky nebo čtvrtky hvězdiček tu nejsou povolené.
reagovat

02.04.2009 nowhere_man
4 stars

Album Help! je určite moja srdcovka. Bol to i posledný album, kde boli i coververzie a zároveň posledný album pre mňa prvého obdobia kapely (alebo prvým nového obdobia?). Album priniesol nové prístupy k hudbe - pieseň Help! je spoveďou Johna Lennona, You´ve got to hide your love away je ovplyvnená folkom Boba Dylana, slávna skladba Yesterday objavila pre populárnu hudbu sláčikove kvarteto a I´ve just seen a face má zas nádych country. Mojou najobľúbenejšou skladbou je Harrisonova I need you.

Rovnomenný film opäť priniesol divácky úspech. Celkovo z komerčného hľadiska vtedy Beatles nemali už čo zlepšovať, no o to rýchlejšie napredovali po stránke umeleckej. 4,5 hviezdy, zaokrúhlim dole.
reagovat

18.09.2008 JVSoolen
5 stars

Jedno z mých nejoblíbenějších alb od The Beatles. Příjemný přechod mezi klasickým rock'n'rollem a progresivním rockem pozdějšího období. Nejlepší částí alba je čtveřice pisní It's Only Love/You Like Me Too Much/Tell Me What You see/I've Just Seen The Face, které skvěle spojují Beatlesovskou melodii s novými nástroji v dokonalou sérii pisní, která se jen tak z hlavy nevykouří. Poslední jmenované jsem se nezbavil už týden...
reagovat

PaloM @ 18.09.2008 21:28:30
Toto je dobrá pripomienka, už mesiace si v duchu hovorím, že som dlho nepočúval Beatles, ktorí sa mi strácajú v prísunoch a záplavách prog rocku, metal, world a neviemčoešte - a podstata uniká. Mám rád všetky ich štúdiové CD bez výnimky, neznášam všetky ich live - bez výnimky.

Detail hodnocení alba (hodnoceno x)

5 hv?zdi?ek - hodnoceno 10x
verjan2, joel, murphy, Akana, ZeroCZ, jiří schwarz, Brano, PaloM, bullb
5 hv?zdi?ek - hodnoceno 5x
nowhere_man, springfame, vmagistr, lover-of-music, Monthy
5 hv?zdi?ek - hodnoceno 3x
kaktus, Petr59, ripo
5 hv?zdi?ek - hodnoceno 0x

5 hv?zdi?ek - hodnoceno 0x

5 hv?zdi?ek - hodnoceno 0x

copyright Progboard 2005 | created by www.potentus.com and Poki | hosting sponzoruje GMMedia.cz | RSS kanál RSS kanál

Pravidla pro užívání webu Progboard.com naleznete zde.

Přidej na Seznam optimalizace PageRank.cz ?esk? toplist SuperLink Add to Google

Google Pagerank - www.progboard.comGoogle Pagerank S-Rank - www.progboard.comS-Rank JyxoRank - www.progboard.comJyxoRank

Ikonky

Rock Shock Hudba 2000