Avantasia - The Metal Opera - tracklist alba, hodnocen?, recenze

Alex Holzwarth (drums)
Frank Tischer (piano)
Norman Meiritz (acoustic guitar)
Jens ludwig (additional lead guitar)

26.12.2010 miguel7
4 stars

Když už jsem zde přidal Avantasii, tak cítím potřebu se aspoň trochu vyjádřit k dalším deskám. S přehrávače mi hraje teď tahle skvostná opera a začínám ji srovnávat s druhým dílem. Možná je to chyba, ale tyhle desky patří k sobě a chybí mi tu šleha typu Seven Angels.
K prvnímu dílu jsem se vlastně dostal až jako k druhému a tehdy jsem byl trošku zklamán. Našel jsem zde vše co jsem chtěl, ale jen ne šok a mrazení, jaký jsem zažil při poslechu dvojky. Albem je celkově vyvážené, jsou tu chytlavé, rychlé, strhující melodie, hymnické refrény a celé album je propleteno mezihry, většinou klávesového rázu a hodinka celkem rychle a příjemně uteče. Navíc plejáda hvězd evropského metalu tomu dává nepřehlédnutelný výraz šmrnc a defakto úspěch byl z poloviny již zaručen.
Mezi nejpovedenější řadím Serpents In Paradise, našláplá, se hutnou prostřední pasáží, baladu Farewell s překrásnou melodií (je mi hrozně povědomá a již 8 let si lámu hlavu tím, jestli ji znám a nebo neznám od jinud). Píseň Avantasia je trochu více vyměklejší na můj vkus, ale povedené melodie mne pobízejí k hvízdání si a dokonce i k občasnému pootevření úst a vydání pár hlásek, když pochytnu nějaké to slovo:)
Závěr alba je ovšem asi tím nejlepším, co album nabízí a lehce dosahuje chytlavosti a monumentálnosti druhého dílu. Startuje to kratičká, za to překrásná klavírní skladba. Sborový úvod Sign of the Cross mne hned vhodí do víru plného zvratů, melodramatických doprovodů, pěveckých soubojů až k vrcholu v podobě The Tower, pro mne nejoblíbenější kousek z alba.
Na přelomu nového tisíciletí to vypadalo, že bude údávat směr melodickému metalu právě Tobias Sammet. První dva díly Avantasie jsou toho dodnes důkazem že tomu možná i tak bylo, leč bohužel...se svou domovskou kapelou začal opět sypat průměrná heavymetalová alba a i když se na další díl Avantasia čekalo dlouhých 6 let, můj zájem o Tobiase již dávno uvadl, holdoval jsem a poznával novou (starou) hudbu a nepodařilo se mu již ani navázat na tak silný materiál, který splodil na prvních dvou deskách...Kdyby zůstalo u dvou dílů, byla by to jedna z nejlepších metalových oper co jsem slyšel. Takhle celkově již zavání průměrností a trochu ji zachraňuje dosud poslední díl z letoška...the Wicked Symphony
reagovat

Detail hodnocení alba (hodnoceno x)

5 hv?zdi?ek - hodnoceno 0x